עודד שעשוע: “צריך לעשות מהלכים יצירתיים כדי להחזיר את הכדורסל”

הכדורסל הישראלי מתרגל למציאות חדשה בעידן הקורונה. בשבוע שעבר הודיעה מנהלת ליגת העל בכדורסל במפתיע, על הצטרפות 12 קבוצות לליגה בלקנית, במחאה על איסור הממשלה להתאמן ולקיים משחקים במהלך הסגר השני, לצד ההחרגה שהתקבלה לקבוצות המשחקות במפעלים אירופאיים.

עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל אומר ל-‘דבר’ שלדעתו הצעד הזה חשוב ומתבקש: "עמדת השחקנים הייתה שצריך לחזור לשחק. היה צריך לעשות מהלכים יצירתיים כדי להחזיר את הכדורסל ושנוכל להתאמן ולשמור על כושר. אני לא רואה בזה צעד מחאתי, היינו שותפים בכל תהליך קבלת ההחלטות של רעיון הליגה הבלקנית ואנחנו גאים בו".

"החלטות כאלו צריך לעשות ביחד עם אנשי מקצוע"

"ההחלטה לעצור אימונים לספורטאים מקצוענים נעשתה משיקולים פוליטיים ולא מקצועיים" אומר שעשוע, "ההשלכות הבריאותיות של עצירת האימונים על השחקנים, שכבר עצרו ועוד פעם חזרו ואז שוב עצרו, יכולה להיות הרסנית".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לדעתו, "את ההחלטה על עצירת האימונים היה צריך לעשות ביחד עם אנשי מקצוע כמו פיזיולוגיים". בבדיקה שערך הארגון בליגות בעולם שחזרו להתאמן אחרי הסגר, היו שחקנים עם פציעות שמסיימות קריירה.

סוקוטי ווילבקין ממכבי ת"א (עם הכדור) ובר טימור מהפועל ירושלים, במשחק בעידן בהקורונה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

שעשוע, יחד עד מנכ"ל ארגון שחקני הכדורגל, מושיקו מישאלוף, פנה בשבוע שעבר לשר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות והספורט חילי טרופר, בבקשה לאשר אימונים לקבוצות מקצועניות במהלך הסגר. הוא מדגיש כי, "ברמת הכדורסל לא היו הדבקות כשהליגה שוחקה אחרי הסגר הראשון, השחקנים שמרו על ההנחיות ולא היו בעיות בעניין הזה".

"בא לתפקיד מאהבה לכדורסל ולשחקן הישראלי"

כמנכ"ל הארגון, שעשוע רואה את המצוקה של כלל הענף, "לשמחתי בליגת העל לא יצאו בינתיים לחל"ת. הבעיה הגדולה היא בכל הליגות האחרות, הליגה הלאומית, ואני לא רוצה לדבר על הליגה הארצית, שבכלל לא מדברים עליהם כרגע".

לדבריו, ליגת הנשים היא אחת המטרות שהארגון מעוניין לקדם, "הארגון מיוצג באופן משמעותי על ידי הבנות ויש לנו רצון ומוטיבציה לעשות המון. כרגע יש תאריך לפתיחת העונה של ליגת העל לנשים בנובמבר, ואנחנו עובדים על מתווה שייתן תשובות לכל מיני תרחישים שנפגוש, כדי שהליגה תוכל להתקיים בביטחון לשחקניות".

עודד שעשוע במדי א.ס רמת השרון (צילום: אלעד נבו / Wikimedia Commons)

שעשוע (38) פרש השנה מכדורסל לאחר 20 שנות קריירה כשחקן מוביל בלא מעט קבוצות בארץ. לתפקיד מנכ"ל ארגון השחקנים הוא נכנס ממש עם פרישתו, "הציעו לי את התפקיד ושמחתי לקחת אותו. לא נכנסתי לשיקולים של קורונה או לא, אבל זה ללא ספק מאתגר להיכנס לתפקיד כזה בתקופה הזאת. אני בא לתפקיד מאהבה לכדורסל ולשחקן הישראלי וזה מה שנותן לי את הכוח".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website