על רקע שנה של עיכוב במו”מ להסכם קיבוצי: סכסוך עבודה בקבוצת זאפ

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בקבוצת ‘זאפ גרופ’ נוכח המבוי הסתום וחוסר ההתקדמות במו"מ עם ההנהלה להסכם קיבוצי חדש. מההסתדרות נמסר כי הנהלת החברה, המפעילה עשרות אתרי צרכנות מעולמות תוכן מגוונים גוררת רגליים במשא ומתן עמם מזה כשנה. הסכסוך יאפשר לעובדים לנקוט צעדים ארגוניים במידה ויבחרו בכך.

יו"ר ועד עובדי זאפ גרופ, תקווה ברמר, מסרה: "אנו קוראים להנהלת החברה להתעשת, לשבת עמנו למו"מ בתום לב ולהגיע במהרה להסכמות ולחתימת הסכם קיבוצי. הוועד וההסתדרות אינם מעוניינים בהסלמה, אך נחושים להיאבק עבור מה שמגיע והובטח לעובדי החברה. דרכינו היא דרך הידברות, אך לא ניתן להנהלת זאפ להמשיך להתעלם מדרישותינו. אם צריך, נאבק כדי שקולנו ישמע".

אסיפת ההסברה שערך ועד העובדים לעובדי זאפ. (קרדיט צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

עובדי זאפ התאגדו בהסתדרות הכללית לפני כשנתיים, בעקבות אכזבתם מהסכם שנחתם תחת ההסתדרות הלאומית. העובדים החליטו להצטרף להסתדרות הכללית במטרה לשפר את תנאי עבודתם, ובראשם לדאוג לביטחונם התעסוקתי. תוקפו של ההסכם תחת ההסתדרות הלאומית הסתיים בינואר 2019, ומאז מתנהל מו"מ להשגת הסכם ראשון בהובלת איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בראשות יקי חלוצי.

העובדים טוענים כי במהלך השנה האחרונה לא ניאותה הנהלת החברה לבוא לקראת עובדיה, ולא התקדמה משמעותית בעמדותיה. המו"מ נגרר חודשים ארוכים, במסגרתם הובטחה חתימה על הסכם עד למועדים שונים, שלטענת העובדים לא כובדו, וישיבות רבות בוטלו או שהסתיימו ללא התקדמות או הצגת עמדה ברורה.

לפני כחודש, לאחר חזרה נוספת של ההנהלה מההסכמות שהושגו, קיים ועד העובדים אסיפת הסברה והודיע כי הוא שוקל להכריז סכסוך עבודה. לטענת העובדים, בתגובה הבטיח מנכ"ל החברה רמי חזן לשבת באופן מיידי למרתון שיחות במטרה להגיע להסכמה על מתווה ההסכם במהרה, אך בפועל התקיימה ישיבה אחת בלבד שלא נשאה פרי.

עוד נמסר מההסתדרות כי במהלך כל תקופת המו"מ התנהל ועד העובדים באיפוק ובסבלנות ונמנע מקיום מהלכים חד-צדדיים. נוכח העובדה שבחלוף שנתיים מאז התאגדות העובדים, וללא כל התקדמות ממשית באופק, הוחלט להכריז על סכסוך עבודה שיאפשר לעובדים לנקוט בצעדים ארגוניים. ההודעה על הסכסוך נמסרה להנהלת החברה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה גיורא נחום, אשר מלווה את התאגדות עובדי זאפ לצד צוות איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק.

זאפ גרופ שממוקמת בפתח תקווה, מציעה שירותי פרסום לעסקים והעובדים בה עוסקים בתחומי שירות, מכירות, פרסום ובניית אתרים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website