עם שדרת ניהול נשית, משרד המשפטים הוא מקום עבודה מגוון ושוויוני

במשרד המשפטים יש שדרה ניהולית שרובה נשית, פערי שכר בין גברים לנשים הקטנים מהממוצע במדינות ה-OECD, ומעל לשני שליש מהעובדים הן נשים. בדו"ח שמפרסם משרד המשפטים זו השנה הרביעית מוצג הגיוון התעסוקתי בקרב עובדיו לשנת 2018.

בין הנתונים המשמחים:57% ממשרות הניהול במשרד המשפטים מאוישות על ידי נשים, זאת לעומת 40% בממוצע בשירות הציוברי כולו. שרת המשפטים, המנהלת הכללית, האפוטרופסה הכללית והכונסת הרשמית, היועצת המשפטית של משרד המשפטים, שתי משנות ליועץ המשפטי לממשלה, משנה לפרקליט המדינה, שמונה פרקליטות מחוז ושלוש מנהלות מחלקות בפרקליטות המדינה, ארבע סניגוריות מחוזיות ושתי המשנות לסניגור הארצי, סמנכ״לית ההון האנושי וסמנכ״לית השירות, ראשת בתי הדין לעררים, מנהלת מחלקת החנינות וראשת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. כמו כן, השנה מונתה לראשונה אישה לעמוד בראש המחלקה  לחקירות שוטרים – עו"ד קרן בן מנחם.

בקרב אוכלוסיות המצויות בתת ייצוג אפשר למצוא גם כן נשים בדרגות ניהול. 30% מהדרגות הבכירות המאוישות על ידי בני החברה הערבית, הדרוזית והצ’רקסית הינן נשים. בכלל מספר אחוז הנשים במשרד עומד על 69% מכלל העובדים וזאת לעומת 64% בממוצע בשירות הציבורי.

משרד המשפטים מסר כי 16% מעובדי המשרד משתייכים לאוכלוסיות הזכאיות לייצוג הולם: בני החברה הערבית, הדרוזית והצ’רקסית (11%), יוצאי אתיופיה (1.85%) ובני ובנות האוכלוסייה החרדית (כ-2%), כשהשנה נעשה מאמץ מיוחד בגיוס אנשים עם מוגבלות על ידי ייעוד משרות ייחודיות לעובדים אלו. נכון להיום, אחוז האנשים עם מוגבלות מקרב עובדי המשרד הינו כ-3.5 אחוזים.

גם בגיוס עובדים חדשים מגמות אלו נמשכות. ראוי לציון בהקשר זה כי "מספר נכבד מהעובדים השייכים לאוכלוסיות הייצוג התקבלו למשרות שלא יועדו לייצוג הולם, תהליך מבורך המעיד על כך שהמועמדים מאמינים כי יבחרו בכל מכרז תחרותי בזכות מקצועיותם וללא העדפה מתקנת, מתמודדים, וזוכים".

פערי שכר בין נשים לגברים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).

גם המצב בתחום פערי השכר בין נשים לגברים מעודד. פערים אלו נמוכים משמעותית מהפער הממוצע במשק הישראלי ואף מהפער הממוצע במדינות ה-OECD. כך, למשל, סנגורית ציבורית מהדרג הזוטר תרוויח בממוצע 14% יותר מעובד גבר, ואילו פרקליטה בדרג הבכיר תרוויח שכר בגובה 94% ממשכורתו של עובד גבר. בנוסף, בשנים האחרונות המשרד מכניס יותר ויותר הסדרים המאפשרים תגמול על שעות עבודה נוספות שנעשות מהבית, דבר המאפשר גמישות לעובדות ומצמצם את פערי השכר הנוצרים כאשר שעות נוספות מתבצעות רק במשרד.

מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור: "משרד המשפטים, המהווה כיום מעסיק של כ-5000 עובדים, ימשיך לשאת את דגל ההעסקה השוויונית, הן בהיבט של תעסוקת נשים והן בהיבט של שילוב כלל המגזרים בין שורותיו, בתפקידים משפיעים ומתגמלים. ברור לנו כי יש לכך חשיבות רבה גם בהיבט של אמון הציבור במכלול הפעילות שלנו, ולכן אנו משקיעים בכך מאמצים רבים, ופועלים באופן אקטיבי על מנת להוות אבן שואבת לצעירות וצעירים מעולים מכל גווני החברה הישראלית".

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website