עמותת הכחולה הגישה הצעה על סך מיליון ש”ח לרכישת הפועל פתח תקווה

אוהדי קבוצת הפועל פ"ת נמצאים במגמת עליה בדרך לרכישת קבוצתם. במידה ויצליחו, הפועל פתח תקווה יהפך למועדון המפואר ביותר שעובר לבעלות האוהדים. כידוע הפועל פתח תקווה עודה מחזיקה בשיא ישראלי של חמש זכיות רצופות באליפות ישראל ובעברה הישגים רבים נוספים.  השבוע הגישה עמותת "הכחולה" הצעה על סך מיליון ש"ח לרכישת הקבוצה ובמקביל ממשיכה לפעול לצירוף של עוד אוהדים לעמותה. הישג ניכר נרשם עם צירופו של שחקן העבר האהוב בני קוזושווילי שקרא לאוהדי המועדון להצטרף אליו לעמותה ולהחזיר את הפועל פ"ת לימיה הגדולים. "העצמה אצלנו עכשיו, אחרי שהקבוצה שייכת לנו ולא לכל מיני שרלטנים. אני יודע שאנחנו יכולים ואני יודע שזה בידיים שלנו להחזיר את המועדון לימים הטובים שלו".

עמותת הכחולה, המייצגת מאות מאוהדי הפועל פ"ת, הודיעה ביום ראשון כי הגישה את הצעתה במכרז לרכישת מועדון הכדורגל הפועל פתח תקוה. כזכור, העמותה הציעה סכום של כ-300 אלף ש"ח, בעוד ציפיות המפרק, עו"ד יצחק יונגר", עמדו על 4-3 מיליון ש"ח. לאחר משא ומתן שנמשך מספר ימים הסכימו שני הצדדים כי הסכום אשר תגיש העמותה יעמוד על כמיליון ש"ח, וכך היה. כעת אולי יוכלו האוהדים לקחת את הקבוצה מידי המפרק ולנסות להעלותה על דרך המלך.

בני קוזושווילי הצטרף לעמותת הכחולה

בני קוזושווילי, קוזו בשביל כולנו, אחד משחקני הנשמה הגדולים של הפועל פתח תקוה לדורותיהם, הצטרף היום לעמותת "הכחולה" וקורא לכל האוהדים להצטרף.

אם קוזו אומר, מי יכול לסרב?

הצטרפו עכשיו: www.theblue.org.il/join

Posted by ‎עמותת הכחולה‎ on Tuesday, 22 January 2019

דובר העמותה, מתן ציוני, הוסיף: "מדובר בלא פחות מהיסטוריה, כשבפעם הראשונה בישראל אוהדי כדורגל פועלים מעל לשנתיים על מנת לרכוש את המועדון היקר לליבם. הדרך להבראת המועדון עודנה ארוכה, אך כפי שהוכחנו לאורך כל הדרך, העמותה, שהיא בעצם כלל אוהדי הפועל פתח תקוה, מאמינים ונחושים בדרך".

חלק ממאמצי העמותה מתרכזים בגיוס שחקני עבר למאמץ המלחמתי. זה התחיל עם חלוץ העבר מוטי קקון, ועכשיו גם הגיע זמנו של סמל המועדון בעבר, שחקן הנשמה בני קוזושווילי. קוזו כפי שהוא קרוי בפי האוהדים, אמר בסרטון שפורסם בדף הרשמי של העמותה: "אם אני, אחרון הסקפטים, הצטרפתי לכחולה, אני קורא באמת לכולם להצטרף לכחולה. אני יודע שאנחנו מועדון גדול. אני יודע מהניסיון שלי, אני יודע שאני מסתובב בכל הארץ. העצמה אצלנו עכשיו, אחרי שהקבוצה שייכת לנו ולא לכל מיני שרלטנים. אני יודע שאנחנו יכולים ואני יודע שזה בידיים שלנו להחזיר את המועדון לימים הטובים שלו".

בתחילת העונה עמותת "הכחולה" בחרה לסייע בשיווק מכירת מנויים לסיבוב במחיר רלוונטי לכל כיס, 200 שקלים בלבד לכל משחקי הסיבוב הראשון. בשבועיים נמכרו למעלה מ-400 "מנויי כחולה" למשחקי הקבוצה. החשיבה החברתית של אוהדי פ"ת בולטת מול המגמה הצורמת בכדורגל הישראלי לעלות העונה את מחירי הכרטיסים בצורה שמזלזלת ולא מתחשבת באוהדים הישראליים.

העמותה מעוניינת לפעול במודל הבעלות המבוסס על "חוק ה-50+1" שפועל בהצלחה במספר מדינות באירופה, לפיו המועדון וחבריו ישמרו לעצמם 50% בתוספת מניה אחת ויבחרו את הנציגים שלהם בהנהלה. 50 האחוזים הנותרים יכולים להימכר לאנשי עסקים ו/או חברות עסקיות פרטיות. המודל הזה הביא למצב שמועדונים רבים באירופה הצליחו לגייס שותפים עסקיים וספונסרים, ובעקבות כך גם להכניס אנשי עסקים ואנשי מקצוע למערכת.

אם עמותת האוהדים של הפועל פ"ת, תזכה לרכוש בסופו של דבר את המפתחות לבעלות על הקבוצה היא תהפוך לקבוצת האוהדים השמינית שפועלת בליגות הכדורגל הישראליות לצד מכבי עירוני אשדוד, הפועל אשדוד, מכבי קביליו יפו, הפועל קטמון ירושלים, הפועל רובי שפירא חיפה ובית"ר נורדיה ירושלים ובני יצ’אלאל רחובות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website