ענת זאדה, סייעת בגן בבת ים: “אין מספיק סייעות, כל בוקר צריך לבדוק איזה גנים פתוחים”

ענת זאדה (צילום: אלבום פרטי)

השגרה של ענת זאדה, סייעת בגן ילדים בחינוך המיוחד בבת ים, נעה בשבועות האחרונים בין חברות לעבודה שנדבקות בקורונה, בידודי ילדים, גנים שנסגרים עקב מחסור בנשות צוות וחשש מתמיד. "אין צוותי חינוך, אין סייעות. כל בוקר צריך לבדוק איזה גנים פתוחים. סייעות מוקפצות באמצע היום כי הילד שלהן נחשף למאומת".

התפרצות האומיקרון החריפה את הקושי של מערך הסייעות בגני הילדים ובבתי הספר, שהיה במשבר גם לפני התפרצות האומיקרון. בעיריות רבות יש מחסור קשה בעובדות, שלעיתים לא מאפשר לגנים להיפתח. אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא שכר נמוך על עבודה קשה ושוחקת. למרות ההסכמה ששכר הסייעות יועלה כחלק מעסקת החבילה במשק, בהסתדרות הזהירו בשבוע שעבר משביתה עקב חוסר התקדמות במו"מ.

זאדה מסבירה שהשיפור בתנאים הכרחי. "צריך לזכור שמאחורי כל גננת טובה יש סייעת טובה, אנחנו מחזיקות את הגנים. לכן צריך להרים ולהעלות את קרנו של המקצוע, דרך שיפור תנאי ההעסקה".

גם מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך, שהחליף אותם בדרישה להיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית, מטריד את זאדה. "אני לא חושבת שהמתווה החדש טוב יותר. הילדים מסכנים אותנו בתחלואה. במיוחד עכשיו, כשילדים מדביקים זה את זה בקלות, והאמינות של הבדיקות הללו שואפת לאפס. ובכלל, אני לא סומכת על ההורים שיבצעו את הבדיקות כמו שצריך".

יו"ר ההסתדרות: "הסייעות קורסות תחת הנטל"

בחמישי שעבר דרש יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, ממשרד האוצר וממרכז השלטון המקומי להתקדם במשא ומתן על תנאי ההעסקה של הסייעות, ואיים שההסתדרות תשבית את מערך החינוך לגיל הרך ברשויות המקומיות. "המערך חסר בכוח אדם באופן משמעותי״, כתב בר-דוד, ״דבר שגורם לסגירת גני ילדים ומצריך מעבר של סייעות מגן לגן. הסייעות קורסות תחת הנטל, והמחסור והמצוקה בכוח אדם מורגשים מדי יום".

בר-דוד הוסיף שלמרות מאמצי ההסתדרות והסכום שהוקצה לכך בעסקת החבילה, ועל אף ההכרה בחשיבות השינוי על ידי השלטון המקומי, ההתקדמות במשא ומתן נבלמת על ידי משרד האוצר שממשיך להתבצר בעמדותיו.

יו"ר ההסתדרות דורש להפחית את שעות העבודה של הסייעות ל-35 שעות שבועיות שיוגדרו כ-100% משרה, ולחזק את מעמדן באמצעות "תיקון עיוותים ופתרונות שיכירו בחשיבות המקצוע".

זאדה מאמינה שההסתדרות יכולה לחולל שינוי. "אני סומכת על ההסתדרות, על ארנון בר דוד, ועל גיל בר-טל ורותי לוי (יו"ר הסתדרות המעו"ף, והממונה על חטיבת הסייעות – מ.מ.) שיובילו אותנו לתנאי העסקה טובים יותר. אני מרגישה שהם רואים רק סייעות".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website