פועל מת מפצעיו לאחר שנפצע בתאונת בנייה באשקלון לפני שבוע

מסבאח עבד אלואחד אלזהור ז"ל, בן 33 מהכפר עין כאחל שממערב לחברון, נפטר אמש (חמישי) מפצעיו בבית חולים ברזילי, לאחר שנפצע בתאונת בניין באשקלון בשבוע שעבר. אלזהור היה נשוי ואב לארבעה, מורה בית ספר במקצועו.

תאונת עבודה קשה באתר בניה בעיר אשקלון (קרדיט דוברות המשטרה)

הוא נפצע ביום חמישי ה-17 בינואר כאשר עבד על גג אתר בניה של חברת ‘יעד להנדסה ובנין ג.פ. בע"מ’. משטח כבד קרס עליו ופגע בראשו. הוא פונה בסיוע כוחות הצלה, ולאחר טיפול החייאה במקום, פונה ע"י מד"א לבית החולים ברזילי, שם נותר מאושפז עד מותו.

משטרת ישראל פתחה בחקירה, ומנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה הטיל באתר, בעקבות התאונה, צו הפסקת עבודה. במקום נמצאו מספר ליקויי בטיחות נוספים.

בארגון קו לעובד מסרו כי הם מצרים על "עוד מוות מיותר של עובד בניין פלסטיני, שהגיע לישראל כדי להתפרנס ולא חזר הביתה". עוד קראו בקו לעובד ליישום מהיר של שורת כללי מדיניות שנכללו בהסכם הבטיחות שנחתם בין הממשלה וההסתדרות בנובמבר, והבהירו כי "רק שילוב של אכיפה, חקירה והרתעה יכול לשנות לטובה את פני הענף – אך זה אינו מבשיל בגין היעדר מימון, לוחות זמנים הנמרחים על פני שנים, והקפאת המהלכים לטובת הבחירות הקרבות. במצב הנוכחי העובדים תלויים ברצונם הטוב של הקבלנים, ואינם מוגנים באמצעות ציוד בטיחותי, תקנות מחמירות וכוח אדם מקצועי היכול להצילם".

אלזהור הוא ההרוג השני לשנה זו בענף הבניה. ב-10 בינואר נהרג איאד עסמאיל רג’ב בן 45, אב לשלושה מהכפר אללבד שליד טול כרם, בתאונה בזמן שעבד בבניין בנתניה.

ביום רביעי השבוע נפגע גם נער בן 17 בתאונת עבודה באתר עבודות עפר באלעד, זאת על אף שהעסקת בני נוער באתרי בניה נאסרה מאז חודש אוגוסט. הנער הועבר כשהוא מוגדר במצב קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה שם ייצבו אותו והגדירו את מצבו כבינוני.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website