פנחס עידן, מתלבט אם לפרוש מרשימת הליכוד, נוכח החלטת ועדת הבחירות

מספר 19 ברשימת הליכוד לכנסת, יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן (62) שניצח במחוז השפלה, הודיע כי הוא שוקל להודיע מחר (רביעי) על פרישתו מהרשימה, לוועדת הבחירות המרכזית. במקביל, נראה כי מועמדותו של טל רוסו, הממוקם במקום השני ברשימת העבודה לכנסת, תאושר ע"י ועד הבחירות.

יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, אמר כי על עידן להודיע עד מחר ב-9:00 בבוקר האם הוא מושך את מועמדותו. עידן ינצל את השעות האחרונות להתייעצות שאולי בכל זאת תשנה את התמונה. אם יפרוש, כל מועמדי הליכוד יעלו מקום ברשימה.

טל רוסו ופנחס עידן (צילום: תומר נויברג / פלאש 90 | עופר עמרם)

עידן הורד דרגה בסולם הדרגות במקום עבודתו בתאריך 6 בינואר 2019, מהדרגה ה-30, הגבוהה ביותר בסולם הדירוג הצמוד למשרתו ברשות שדות התעופה, לדרגה 26 מהלך שלטענת השופט מלצר ראש ועדת הבחירות, רק לצורך הבחירות. לפי חוק הבחירות, עובדי מדינה שדרגתם היא אחת מארבע הדרגות העליונות חייבים להתפטר כדי להתמודד לכנסת. "נוכח שינוי זה בדרגה שבוצע לכאורה לצורך הגשת המועמדות בלבד, עידן, הליכוד ורשות שדות התעופה מתבקשים להגיש את עמדתם", כתב מלצר.

מלצר הורה לסיים את הדיון והבהיר: "תודיעו אם יש שינוי כלשהו, ואם לא – צפו להחלטה. אני מציע שתשקלו את הדברים". בסיום דבריו אמר עידן: "אין לי הרבה מה להוסיף. היה חשוב לי הדיון הזה כי מצטייר ציבורית שאנחנו עשינו איזה קומבינה, וזה פוגע ברמה האישית. אם לא הייתי מסתמך על חוות דעת משפטית, ואני התייעצתי גם עם יו"ר ההסתדרות. את המחיר שילמתי. ולצערי נראה שזה הולך על פסילה".

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של עידן אמר בדיון: "עידן רצה להתמודד לכנסת, התייעץ עם היועמ"ש של רשות שדות התעופה ושאל אותו האם כשיוותר על ארבע דרגות הוא יהיה כשיר להתמודד לכנסת, וקיבל תשובה חיובית ללא סייג וכך פעל. מדובר על ויתור כלכלי משמעותי, כ-2 מיליון שקלים. מדובר בירידה אמיתית בדרגה ואין פתק צדדי שאם אתה לא נבחר אתה חוזר לדרגה 30. אם הוא לא היה נבחר בפריימריז או לא ייכנס לכנסת הוא יישאר בדרגה 26. לא מדובר בהורדת דרגה פיקטיבית ולכן אין מגבלה חוקית. כלכלית היה עדיף לו להתפטר אבל עבודה היא לא רק שכר. הוא העדיף לוותר על כסף ולא על מקום עבודה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website