פעילת זכויות בעלי החיים הילה מחפודה: “מי יודע מה הוא עבר עד שגילינו את ההתעללות הזו”

סרטון ובו נראה אדם מתעלל בכלב בצורה מזעזעת, הופץ אתמול (שלישי) באלפי שיתופים. פעילים למען בעלי חיים, מתוסכלים מהאופן בו המשטרה מתמודדת עם אירועים מסוג זה, החליטו להציל בעצמם את הכלב, ולהתעמת עם המתעלל.

"ראיתי את הסרטון ותוך 3 שניות, כבר הייתי בדרך לשם", מספרת ל-‘דבר’ הילה מחפודה (29) מהראשונות שהגיעו לביתו של החשוד, "ב-22:10 כבר הגענו לכתובת אבל לא ראינו אף אחד. דפקתי על דלתות של שכנים וניסיתי להבין איפה הוא גר. מישל ודניס (ידוענים העוסקים בהצלת בעלי חיים) הגיעו ראשונים, עוד לפני המשטרה".

"כשמצאנו את הדירה, התפרצנו לבית, והבנאדם נראה לקוי בנפשו, לחוץ, המציא שהכלב לא שלו. מישל התעמת איתו אבל עשה הכל כדי שלא יגיע לאלימות, לאחר מכן הגיעה משטרה והעיפה אותנו. הוציאו משם את הכלב שנראה מבוהל, מי יודע מה הוא עבר עד שגילינו את ההתעללות הזו, ירדתי למטה והתחלתי את השידור לייב".​ שידור הלייב-פייס מדף הפייסבוק של מחפודה צבר למעלה מ-230 אלף צפיות עד כה, וקרוב ל-1,500 שיתופים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

הילה מחפודה ושניים מארבעת הכלבים – טוי (הקטן) ובובה. לא בתמונה מילקי ובופ (צילום: אלבום פרטי)

 

40 שוטרים נדרשו להגיע למקום ולמנוע מהמפגינים להגיע אל המתעלל, "לקראת 23:30 הגיעה כמות מטורפת של אנשים שרצו לראות את הבנאדם", מספרת מחפודה, "אני לא באתי לעשות לינץ’, קראתי לאנשים לבוא כדי להפעיל לחץ על המשטרה שתעשה את העבודה שלה, שלא תוציא אותו עם עבודות שירות. כולם יודעים שיתנו לו הסתכלות פסיכיאטרית, שלום וביי, אז דאגנו שתהיה המולה והרבה אנשים כדי שהמשטרה תבין, שזה מה שיקרה כל פעם במקרים כאלו. אנחנו נעשה רעש בכל מקום, כדי שיהיה חוק של ענישה כבדה".

מעל 230 אלף צפיות צבר שידור הלייב של מחפודה אמש, מחוץ לביתו של הגבר שהתעלל בכלב (צילום מסך מפייסבוק)

לא חששת שיקרה לו משהו אם ירד? שמישהו יקח את החוק לידיים?

"במשטרה חשבו על רעיון גאוני, והבריחו אותו דרך דלת של שכן מאחורה, בזמן שכולנו עמדנו בפתח הבית. אם הוא היה יוצא מקדימה זה לא היה נגמר טוב, אנשים באו עם רעל בעיניים, אנשים היו בהיסטריה, עלו על הרכבים, השתוללו, אנשים באו מרחוק, לא היה להם אכפת מהמרחק או מדו"ח, אני מאמינה ש-80% מהם הם אוהבי בעלי חיים והשאר הם מהאזור שראו בלגן ובאו".

"יש המון מקרים כל יום, כלבים קשורים בלי אוכל ומים בחום ובקור"

מחפודה פעילה בעמותת ‘דוג אר אס’, מגדלת בעצמה 4 כלבים שאימצה – בופ (4), בובה (שנתיים) מילקי (12) וטוי (שנה וחצי), ומעידה על עצמה כמי שעוסקת כל חייה בהצלת בעלי חיים, "כשהייתי בת 18, בדימונה, נתקלתי בלהקה של 5 כלבים משוטטים באזור התעשייה. הייתי שמה שקי אוכל באוטו ויוצאת להאכיל אותם. יום אחד הגיעו פקחים מהעירייה ולקחו את הכלבים להסגר. עשיתי רעש ובלאגן והגעתי לאתי אלטמן מ’תנו לחיות לחיות’, שמצאה להם בתים".

"יש המון מקרים כל יום, כלבים קשורים בלי אוכל ומים בחום ובקור", היא אומרת. "אם אתה לא מצליח להחזיק בעל חיים, אל תחזיק אותו. בן אדם שיכול לקשור את הידיים והרגליים של הכלב שלו ולהרביץ לו עם חגורה, זה בנאדם בלי לב".

"אם ישחררו את הבנאדם הזה", מזהירה מחפודה,"זה יגרום לאנשים לקחת את החוק לידיים. אני לא קוראת לזה, אני קוראת למדינה שתוציא חוק שיעצור את ההתעללות בבעלי החיים. אם הייתה אכיפה ועונש לא היינו שם, אם המקרה הזה יביא את החוק אז עשינו את שלנו".

עשרות ידוענים העלו לרשתות החברתיות ביממה האחרונה תמונה שלהם עם הכלב שלהם, ומילות זעם כנגד התעללות בבעלי חיים. הישג נוסף ניתן לזקוף לטובת המוחים, ועדת הפנים של הכנסת תדון במקרה בדיון הקרוב שלה.

הכלב שחולץ מהדירה בבת-ים נמצא בהחזקה של משרד החקלאות, נבדק, והוא בריא ושלם.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website