פרופ’ רוני גמזו לשרי החינוך והבריאות: “לסגור את מערכת החינוך החל ממחר (ד’)”

פרופ’ רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, קרא הבוקר (שלישי) לשר החינוך יואב גלנט, ולשר הבריאות יולי אדלשטיין, לסגור את מערכת החינוך החל ממחר את מערכת החינוך, ולא ביום שישי כפי שהחליטה הממשלה בתחילת השבוע. "מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע", טען.

"הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה ובניגוד להמלצה המקצועית שלנו", כתב לשניים, "אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל, ובאוכלוסייה הכללית בפרט, נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה."

למכתבו של גמזו צורפו נתונים שהצביעו על עלייה באחוז הנדבקים בגילאים 19-10 מ-18% מסך הנדבקים בשבוע האחרון של אוגוסט, ל-26% מסך הנדבקים בשבועיים הראשונים של ספטמבר. 
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

פרופ’ גמזו קרא לגורמים "לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו ולא לאפשר מחר את פתיחת מערכת החינוך, עם כל המורכבות." הוא הציע אפשרות להמשיך את הלימודים בכיתות ה’ ומטה. 

במתווה שאושר בממשלה ביום ראשון, מערכות החינוך המיוחד ומוסדות לנוער בסיכון ימשיכו לפעול בזמן הסגר, ושאר מערכת החינוך תיסגר ביום שישי עד להודעה הבאה. מוקדם יותר היום, הודיע שר החינוך כי גם בחינות הבגרות יתקיימו במועדון במהלך הסגר. מתווה הסגר ממתין עדיין לאישור של ועדת החוקה בכנסת.

לפי נתוני משרד הבריאות, נשבר אתמול (שני) שיא הנדבקים בקורונה ביממה מאז פרוץ המגפה, עם 4,973 מאובחנים חדשים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website