צורכים מהבית בזמן הקורונה? אלו הדגשים לקנייה נכונה באינטרנט

הבידוד החברתי בימי קורונה משנה את פני הצרכנות בארץ: אזרחי ישראל שנותרים מבוצרים בבתיהם נדרשים יותר ויותר לצרוך בצורה מקוונת. הבעיה היא שהמעבר הזה מלווה בלחץ ובפניקה, מה שגורם לנו לעשות טעויות שעולות לנו יותר. ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות נותן כמה דגשים לקנייה נכונה בעת הזאת.

"קראתי שאמזון מחפש 100,000 עובדים למשלוחים בארה"ב רק היום. זה מראה שיש קנייה אדירה במשלוחים והחברות לא עומדות בביקושים. זה מראה על לחץ שמוביל לשינוי בהרגלי הקניות. רוב האנשים עדיין לא קנו באון ליין ולא רגילים לכך, רצוי שיהיה להם ניסיון במצב רגיל ואז מגבירים קצב. להתחיל בקניות גדולות באון ליין זה קשה. יש כאלה שבכלל לא יודעים איך לגשת לכך ואז הם נכנסים לפניקה וקונים לא נכון, כך עלולים לעשות טעויות".

למה צריך לשים לב כשקונים באינטרנט?

האותיות הקטנות: "בקניות און ליין יש אופציה שאם אין את המוצר נותנים תחליף גם אם זה יותר יקר. לשים לב אם אני מוכן לזה או לא".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

תאריכי משלוח: "כל ניהול משק הבית משתנה כשקונים און ליין מבחינת מתי מגיע המוצר ומתי נשתמש בו ונקנה אותו שוב. בגלל העומס המשלוח יכול להיות במרחק של שבוע. אם כל הרעיון של משלוח היה לחסוך זמן ונסיעה עכשיו הוא תומך בהישארות בבית. צריך לשים לב מתי המשלוח מגיע ולתכנן את משק הבית בהתאם כדי לא להיות בעודף מוצרים או בחוסר. אולי יש פעמים ששווה ללכת לקנות ישר בסופר".

תוקף מוצרים: "יש אי בהירות איך מתנהלים המשלוחים ואריזתם בימים אלו ולכן יש לשים לב לתוקף של המוצר גם אם קונים באון ליין במידה ואפשר. במידה והמשלוח יגיע תוך כמה ימים לשים לב לא לאגור מוצרים כמו מוצרי חלב שלא יגמרו בזמן ויצטברו מעבר לתאריך התוקף".

לקנות מוצרים מוכרים: "רצוי לקנות מוצרים שאנחנו מכירים ולא לנסות להתחיל לנסות מוצרים אחרים שאנחנו לא מכירים. גם כבחירה כתחליף אם חסר. למי שלא התנסה באון ליין עדיף לקנות משהו שיש לנו התנסות בהם מאשר לקנות משהו שגם לא נשתמש וגם לא טוב לנו".

לחשב את דמי המשלוח:  "תמיד להסתכל בדמי משלוח ולחשב אותם בתוך עלות הקניה. יש פעמים שהמשלוח חינם מעל סכום מסויים ואז צריך לחשב אם שווה להגיע לסכום הזה על מוצרים ולא על משלוח.

טיפים: "למרות שנהוג ואני בעד לתת טיפ לשליחים הקניות באון ליין מאתגרות את זה ועדיף להימנע ממגע יד ישיר ולקחת את זה בחשבון בקניה".

לעשות השוואת מחירים: " למרות הלחץ עדיין שווה להשוות מחירים. אנשים מבסוטים שמוצר במלאי ולא מסתכלים כמה זה עולה שהם בלחץ. ישנם מוצרים שבמצב הנוכחי מחירם השתנה ואנחנו צריכים להחליט איפה אנחנו קונים אותם אם בכלל. השוואת מחירים היא עדיין צריכה להיות נר לרגלי הצרכנים.

ללכת למֻכָּר: "צריך לבחור אתרים מוכרים. זאת תקופה שאתרים של נוכלים עלולים לצוץ. עדיף לקנות באתר שהתנסיתי בו בעבר או שאחרים רבים התנסו בו. אתר שיש לאן לחזור במידה וצריך".

עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות (קרדיט: יח"צ)

לוינסון מבין את בהלת הקניות שנוצרה למרות ההתראות על מלאי גבוה אבל עדיין חושב שניתן להירגע מעט. "במקום שהמלאי יהיה אצל החברות אנשים מעבירים אותו לבתים וחבל". השראה לעניין ראה בארה"ב בו מבקשים מהקהל להתחשב באחרים בזמן הקנייה. "בקשה להגבלה חברתית. להתחשב בחברים ואני חושב שאפשר לבקש זאת גם מהקהל בישראל – לפעול באופן מידתי ככל שניתן".

לוינסון מזמין את הצרכנים לפנות לרשות ההסתדרות לצרכנות בסוגיות שעולות גם בשגרה וגם בזמן חירום. חדר המצב של ההסתדרות לוקח את הפניות ומעביר לחברי המחלקה שעובדים מבתיהם בימים אלו. טלפון חדר מצב ההסתדרות: *2383

Leave a Reply

Name *
Email *
Website