צ’ילה: שתי ישראליות נהרגו בהתהפכות סירה, 14 נוספים נפצעו

שתי ישראליות, בנות 61 ו-70, נהרגו הלילה (ראשון) בתאונת שיט בנהר הסראנו, סמוך לשמורת הטבע טורס דל פיינה בדרום צ’ילה. 14 ישראלים נוספים נפצעו ופונו לבתי חולים באזור, מצבם של ארבעה מהם הוגדר קשה.

???????? ???????? — UPDATE: TRAGEDY: Two Israeli women ages 61 and 71 were killed when a boat capsized in Chile. 4 more I’m critical condition.

-Belaaz pic.twitter.com/QNwBS3uOMy

— BELAAZ (@THEBELAAZ) February 24, 2019

על פי הודעת משרד החוץ, מדובר בקבוצת מטיילים חברת הטיולים "מסעות" שסירתם התהפכה, וכי הפצועים הם בשנות ה-60 וה-70 לחייהם. קונסול ישראל בצ’ילה, ליאון סויסה, יגיע לבתי החולים בשעות הקרובות כדי לסייע באירוע. שגריר ישראל בצ׳ילה אלדד חייט והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מלווים את האירוע הקשה, ונמצאים בקשר עם הפצועים ועם הרשויות הרלבנטיות בצ’ילה.

???????? ???????? — JUST IN: 16 Israelis injured in boat capsizing in Chile, some in critical condition.

~ DEVELOPING

-Belaaz pic.twitter.com/rvAqa650JN

— BELAAZ (@THEBELAAZ) February 24, 2019

שגריר ישראל בצ’ילה, אלדד חייט, אמר בכאן ב’ כי "אלו מטיילים שיצאו לשיט פופולרי בנהר בשמורה שנקראת טורס דל פיינה, ולצערנו לפי מה שהבנו, הסירה התנגשה והתהפכה וכתוצאה מכך נפגעו יושביה. אנחנו שולחים לשם כרגע את הקונסול שיבדוק מה מצב הפצועים. לאחר שיגיע אנחנו נעשה הערכת מצב לראות מה נדרש לעשות. כרגע אנחנו בקשר ישיר וקבוע עם הרשויות הצ’יליאניות ובתי החולים ומאמינים שהם כרגע מטופלים ונמשיך לעקוב ולטפל בהם בצורה הטובה ביותר. אנחנו יודעים שזה מקום מתויר, פופולרי, מדובר בשיט מוסדר ומסודר".

ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ שוחח עם חייט, כדי להתעדכן במצב הנפגעים הישראלים בתאונת השיט, וביקש לעשות הכל כדי לסייע לפצועים. כץ הנחה כי במידה ויהיה צורך להטיס נפגעים לטיפול בישראל, יש לעשות את כל הסידורים הנדרשים לשם כך.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website