קבינט הקורונה אישר: הרכבת תחזור לפעילות בשני הקרוב, תחת מגבלות

קבינט הקורונה אישר הערב (רביעי) את חזרת הרכבת לפעילות בשני הקרוב. הרכבת תפעל בכפוף למגבלות, בהן איסור על אכילה ושתייה במהלך הנסיעה, ועטיית מסכות במשך כלל הנסיעה, כולל בזמן שיחות טלפון. הנוסעים יחוייבו בהנפקת שובר לכל נסיעה לפני ההגעה לתחנה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל’ מירי רגב: "אני שמחה על הבשורה שאנו מביאים היום לאזרחי ישראל, שציפו לפתיחת הרכבת. חייבים להגיד ביושר שהרכבת שתפעל בצל הקורונה היא לא הרכבת שהכרנו". רגב הוסיפה: "הנחיתי את הרכבת לקיים הסברה מקיפה לציבור על הדרך שבה ניתן יהיה להשתמש ברכבת, ואני קוראת לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות, לשמור על הכללים כדי שחלילה לא נצטרך לצמצם שוב את מה שנפתח".

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי: זוהי בשורה מאוד משמחת הערב. העובדים מחכים לחזור לעבודה ולהפעיל את הרכבות למען ציבור הנוסעים".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"אנחנו מברכים על ההחלטה להחזיר את תנועת הרכבות ומודים לשרת התחבורה מירי רגב שהובילה את הקו שתמך בפתיחת הרכבת. הנהלת החברה וועד העובדים ערוכים לפי כל הנחיות של משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם.

מחכים להנחיה לגבי שוברי הנסיעה

רכבת ישראל עדיין לא פרסמה את ההנחיה כיצד יונפקו השוברים. בתחנות הרכבת ימוקמו דיילים שיסייעו לנוסעים שלא יכולים או לא הצליחו להנפיק שוברי נסיעה דרך הטלפון החכם. בנוסף, כמות הנוסעים ברכבות תוגבל.

ברכבת ישראל ביצעו הערכות מקיפה

בימים האחרונים נערכו ברכבת ישראל נסיונות הרצה שכללו תרגול של כלל עובדי הרכבת.

ההרצה הראשונה שהתקיימה נעשתה בימים שלישי וחמישי בשבוע שעבר, שבה נסעו רכבות ריקות, כאשר הנסיעה ברכבות נמנעה גם מעובדי רכבת ישראל עצמם. התרגול בחן את הפעלת הלו"ז הרכבתי ובדיקה של תקינות המערכות. בתרגולות נרשמו איחורים במספר אירועים נקודתיים בשל תקלות טכניות, אבל ברכבת סיכמו את ההרצה כהצלחה.

השבוע, בימים שני ושלישי השבוע התבצעו סימולציות של הפעלת תחנות הרכבת. היום נערכה סימולציה גדולה יותר בתחנת לוד, בהשתתפות כלל הפקחים ומנהלי תחנות הרכבת מכל הארץ וראשי הצוותים. התרגולת כללה כניסה לתחנה לפי הנחיות התו הסגול, וכניסת נוסעים באמצעות שובר לרכבת, שמירת המרחק בין הנוסעים הממתינים, ומענה למקרים שבהם נוסע לא יכול להזמין שובר מראש.

ברכבת ישראל מקווים להפעיל את הלו"ז באותם זמני נסיעה ועצירה בתחנות שהיו מקובלים טרם הקורונה, למעט קווים מועטים, אשר עדיין סגורים בשל שיפוצים במסילות עצמן.

ברכבות הותקנה מערכת חדשנית בכניסה לתחנה הכוללת מצלמה תרמית, שאמורה לזהות נוסעים בעלי חום גבוה. בנוסף ייעשה שימוש בגלאים ידניים על ידי עובדי הרכבת.

כלל עובדי הרכבת קיבלו את ההנחיות הנדרשות בהתאם לסימולציה.

בימים אלו רכבת ישראל שוכרת דיילים בתחנות כעובדי קבלן, שיעסקו בהנפקת שוברים, בדיקת שוברים שהונפקו ועובדים נוספים לשמירה על הנחיות התו הסגול בתוך הקרונות במהלך הנסיעה.

עד כה, לא התווספו לפקחי הרכבת סמכויות אכיפה חדשות בנוגע לתקנות שמירת הבריאות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website