קבינט הקורונה ידון מחר (ב’) בצמצום העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מהבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (ראשון) בקבינט הקורונה לצמצם את זמני ההמתנה לתוצאות בדיקות קורונה וביצוע חקירות אפידמיולוגיות, צעדים שנועדו לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה. הקבינט יתכנס מחר כדי לדון בהגבלות נוספות, כולל אופציה של צמצום העבודה במגזר הציבורי ל-30% עבודה מהבית. ”זה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה מאוד בכלכלה", אמר ראש הממשלה בדיון.

ההנחיות החדשות עלולות להיות קשות ליישום. בעיית המחסור בכוח אדם במעבדות ובלשכות הבריאות המבצעות את החקירות האפידמיולוגיות מוכרת היטב למשרד הבריאות. בשבוע האחרון, הציע המשרד פתרונות לשתי הסוגיות – תוספות שכר לעובדי מעבדה שיעבדו במשמרות נוספות במעבדות הקורונה, וקליטת 273 סטודנטים לסיעוד ללשכות הבריאות לטובת הכשרה לביצוע חקירות אפידמיולוגיות.

ראש הממשלה הוסיף כי "משרד האוצר התבקש לסייע מיידית לסקטורים שייפגעו, ולדאוג כמובן להעברה של הכספים שהקצנו, כספים גדולים, שחייבים להגיע לציבור, כולל לציבור המובטלים. אם נצליח בבריאות – נצליח בכלכלה. אם נכשל בבריאות – נכשל גם בכלכלה. בכוונתי שנצליח בשניהם. זה דורש פעולות נחושות, לא תמיד פשוטות אבל חיוניות בעת הזאת. אנחנו נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה ובעזרת השם ננצח".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website