“קיצוץ תקציבי, אל לו שיתבצע בתחומים הנוגעים באוכלוסיות המוחלשות ביותר”

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס הוציא אמש (רביעי) מכתב תמיכה במאבקן של העובדות הסוציאליות. ביבס פנה לשר האוצר, ישראל כ"ץ, וקרא לו למנוע קיצוץ רוחבי בתחומי הרווחה, ליישם את ההמלצות ביחס למוגנות העו"ס ולשפר את שכרן.

"נבקשך, אדוני השר, לעשות כל שניתן כך שיימצא התקציב שיבטיח את פעילותן של המחלקות לשירותים חברתיים ואת יכולתן לספק מענים בהתאמה לצורכי האוכלוסייה, שבימים אלה, שלאחר הקורונה, רק הולכים וגדלים", נכתב בפניה, "קיצוץ תקציבי רוחבי, נחוץ ככל שיהיה, אל לו שיתבצע בתחומי הרווחה הנוגעים באוכלוסיות המוחלשות והנזקקות ביותר בחברה, ביניהן: קשישים, חסרי ישע, אנשים עם מוגבלויות, ילדים בסיכון, להם אנו נדרשים, ונידרש עתה ביתר שאת, להגיש שירותים ופתרונות".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

בנוסף, מבקש כאמור ביבס מהשר להביא לכדי סיום ויישום את המלצות המוגנות ואבטחת המחלקות לשירותים חברתיים ותקצוב עלות שכר המאבטחים. "מחובתנו הציבורית להגן על העובדים הנשלחים בשמנו למשימות הטיפול, הסיוע וההגנה, אל מול אלה הרואים, לא אחת, בעובדים כגורם ‘האשם’ במצבם ומגיבים כלפיהם בדרכים ואמצעים אלימים".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

על תנאי השכר של העו"ס, הוא כותב כי נדרש שיפור בשכרם של העובדים הסוציאליים. "נדמה שאין דבר שיש שנוסיף בסוגיה זו, לצד התאמת משימות ומעמסת עבודה למשאבי כוח אדם ותקציב, תוך הבטחת ‘תג מחיר’ לצד כל משימה נוספת שתוטל על מערכת הרווחה, כזה שיבטיח את ההיתכנות לביצועה בסטנדרטים מקצועיים".

עובדים סוציאלים בהפגנה על אלימות נגדם (תמונת ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)

העובדים הסוציאליים יוצאים למאבק לשיפור תנאי עבודתם, במרכז הדרישות: תכנית חירום להצלת השירותים החברתיים, הקצאת התקציב הנדרש להקמת מערך המוגנות במשרד הרווחה, החרגת השירותים החברתיים מכל קיצוץ רוחבי, תוספת תקציבית לשירותי הרווחה בתקציב 2021-2022 לשם התמודדות עם השלכות משבר הקורונה ושיפור תנאי עבודתם ושכרם של העובדות והעובדים הסוציאליים.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website