קפוא פה

הקיפאון בשוק הנדל"ן נמשך כשספטמבר מתברר כחודש החלש ביותר מאז אוקטובר 2016. כך עולה מנתוני הכלכלן הראשי באוצר המפרסם הבוקר (רביעי) דו"ח על פעילות שוק הנדל"ן בספטמבר 2018.

בסך הכל, על-פי הנתונים שמציג הכלכלן הראשי הלקוחים מהדיווחים לרשות המיסים, בחודש ספטמבר נרשמו 5,400 עסקאות בשוק הנדל"ן למגורים. מספר זה מהווה ירידה של 22% לעומת ספטמבר הקודם ושל 33% לעומת אוגוסט 2018. מתוך אותן דירות חדשות, כ-700 דירות נרכשו במסגרת מחיר למשתכן וכ-4,700 דירות נרכשו בשוק החופשי.

עוד עולה מהנתונים כי מספר הדירות החדשות שנמכרו בספטמבר עמד על 1,800 דירות בלבד. בניכוי דירות מחיר למשתכן מדובר בירידה של 28% במכירת דירות חדשות לעומת ספטמבר הקודם והרמה הנמוכה ביותר של מכירת דירות על ידי קבלנים מאז אוגוסט 2011.

נתון משמעותי נוסף המצביע על עומק הקיפאון בשוק הנדל"ן הוא שהירידה בהיקפי העסקאות נרשמה בכל האזורים בארץ, למעט אזור טבריה. באזור ירושלים נרשמה ירידה של 46% לעומת ספטמבר הקודם ובאזור באר שבע, ירידה של 36%.

נתון חריג נוסף אותו מפרסם הכלכלן הראשי נוגע ליציאה של המשקיעים משוק הדיור. בחודש ספטמבר נרשמו 686 עסקאות בלבד על ידי משקיעים שהן כ-12.8% מכלל העסקאות. זהו המספר הנמוך ביותר של רכישת דירות על ידי משקיעים מאז שנתון זה נכנס למעקב בתחילת שנות האלפיים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website