רבעון שני ברציפות עם צמיחה שלילית ביפן | בארה”ב מזהירים מפני פגיעה בבריאות העובדים

גם יפן נכנסת למיתון

יפן מצטרפת לארצות הברית וגרמניה ומודיעה כי היא נכנסה למיתון בחודשי הקורונה, כך מדווח הניו יורק טיימס. התוצר של יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב וסין, הצטמצם ב-3.4% ברבעון הראשון של השנה. על פי ההגדרה שני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית מוגדרים כמיתון. למשבר הקרונה נכנסה יפן כשהרבעון האחרון של 2019 כבר עמד על צמיחה שלילית של 7.3%. ביפן חוששים כי גם המאמץ לבלום את נגיף הקורונה יביא לצמיחה שלילית גם ברבעון השני של 2020.

פגיעה בבריאות עובדים כדי לחסוך עלויות

מי שהיה שר האוצר בממשל קלינטון, רוברט רייך, הזהיר בטור מיוחד בגרדיאן מפני פתיחה מהירה של הפעילות הכלכלית בארה"ב, שללא פיקוח עלולה לבוא על חשבון בריאותם של העובדים. רייך יצא נגד הניסיונות האחרונים של חברות כמו אמזון וטסלה לפגוע בהתארגנות העובדים בחברה, וקרא לחברות לכבד את הניסיונות ההתארגנות של העובדים גם כשאלו דורשים הוצאות גדולות יותר על תנאי עבודה ששומרים על בריאות העובדים.

הפד’ מעריך שההתאוששות בארה"ב תיקח עד סוף 2021

ג’רום פאול, נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, העריך בראיון לרשת CBS שההתאוששות הכלכלית תיקח עד לסוף 2021. הנגיד העריך שרק במחצית השניה של 2020 תחזור הפעילות הכלכלית לצמיחה זאת בהנחה ולא יהיה גל שני. ושתהליך ההתאוששות והחזרה למצב הכלכלה ערב הקורונה ייקח ככל הנראה חודשים רבים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website