רה”מ השוהה בברזיל יצא בהצהרה לפיה לא יתפטר גם אם יואשם

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הערב (שני) בהודעה לתקשורת בעודו שוהה בברזיל ובה הודיע כי אין בכוונתו להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום ומנה שלוש סיבות לכך: הראשונה, נתניהו מאמין ש"לא יצא מזה כלום" ובכך ממשיך את הקו בו נוקט מזה חודשים רבים "לא יהיה כלום כי אין כלום". שנית, נתניה טוען ש"ישראל היא מדינת חוק" וכי החוק לא מחייב אותו להתפטר במקרה של הגשת כתב אישום או כפי שהגדיר זאת רה"מ, "תהליך של שימוע". הסיבה השלישית לפי נתניהו היא שהשימוע לא מסתיים עד ששומעים את הצד שלו ושדבר כזה לא יכול לקרות בטרם הבחירות.

נתניהו התייחס לעוד נושאים בוערים בשיח הפוליטי בישראל ובין היתר על ההתרחשויות באגף הימני של המפה הפוליטית. על הקמת המפלגה החדשה של בנט ושקד אמר כי "יש שתי סכנות במפלגה החדשה הזו – האחד שהיא תרסק את גוש הימין לרסיסי מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה. והסכנה השנייה היא שאף אחד לא יודע מה הם יעשו עם המנדטים שהם יקבלו. הם יכולים בקלות להעביר מנדטים מימין לשמאל – הם כבר היו בברית אחים עם השמאל, עם יאיר לפיד. אני מתפלא שהדבר הראשון שהם עושים זה לתקוף אותי, ואני שואל את עצמי למה".

לדברי נתניהו, מי שרוצה ממשלת ימין וודאית, יצביע לליכוד בראשותו. "אני אקים את הממשלה הבאה על סמך אותה קואליציה שקיימת וזה יבטיח שנוכל להביא למדינת ישראל את ההישגים הכבירים שלנו", דברי נתניהו שהתייחס גם לאפשרות שהמפלגה החדשה מסכנת מפלגות שיש חשש שלא יעברו את אחוז החסימה ורמז כי איחודים פוליטיים עומדים על הפרק במטרה למנוע תרחיש שכזה.

על כניסתו לפוליטיקה של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, שהקים השבוע רשמית את מפלגתו החדשה, חוסן לישראל, אמר נתניהו כי מנסיונו, "מי שאומר שהוא לא יודע אם הוא ימין או שמאל – הוא שמאל. כמו לפיד".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website