רופאו של טראמפ: “הנשיא סובל מתשישות קלה ושיעול, אך אין לו קושי נשימתי”

רופאו של הנשיא האמריקאי דונאלד טראמפ עדכן הערב (שבת) כי מצבו טוב מאוד ואף משתפר, וכי לא היה לו חום גבוה ביממה האחרונה. ד"ר שון קונלי, המטפל בנשיא בבית החולים הצבאי ריד, סתר בכך דיווחים שונים על כך שהנשיא סובל מחום קל. הרופא גם אמר שהנשיא סובל מתשישות קלה ושיעול, אך אין לו קושי נשימתי. לדבריו, הנשיא טען בפניו כי "ביכולתו לצאת מכאן כבר היום".

כשנשאל, פעמיים, האם הנשיא קיבל סיוע נשימתי כלשהו, קונלי סירב לענות, אך אמר שמאז שהנשיא בטיפול בבית החולים הצבאי, הוא לא נזקק לחמצן. הצוות הרפואי של  סירב גם להגיד מתי טראמפ נמצא חיובי לקורונה ומתי החלו אצלו התסמינים.

הנשיא טראמפ יוצא מהבית הלבן אל בית החולים הצבאי. 2 באוקטובר 2020. (צילום: Drew Angerer/Getty Images)

רופאיו של טראמפ החליטו להעניק לו טיפול בתרופה של חברת רג’נרון למרות שלא קיבלה אישור סופי לשימוש. התקופה מבוססת על נוגדנים של נגיף הקורונה המיוצרים במעבדה על ידי תאים של עכברים. בחברת רג’נרון טוענים כי תוצאות ראשונות של התרופה מעידות על ירידה בכמות הנגיפים בגוף וקיצור תקופת המחלה אצל מטופלים שקיבלו את התרופה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עד לבחירות לנשיאות ארה"ב נותרו 33 ימים, היות שאין כלל תקדים של מועמד לנשיאות המאושפז ומבודד כחודש ליום הבחירות. גם אם הנשיא ישוחרר מבית החולים בימים הקרובים, עליו להישאר בבידוד כשבועיים, והדבר יחייב את שינוי הקמפיין המתוכנן באופן משמעותי. כדאי לזכור שעוד לא ברור מי מאנשי צוותו, או בני משפחתו של הנשיא, המסייעים לו, חולה גם כן. בכל מקרה רבים מהם יאלצו לשהות בבידוד בזמן שהוא קריטי עבור הקמפיין.

גם העימות המתוכנן בין הנשיא טראמפ למועמד לנשיאות ג’ו ביידן, ב-15 לאוקטובר במייאמי, מוטל בספק. בעימות הקודם שהתאפיין בהתפרצויות והפרעות רבות מצידו של טראמפ, הורידו תומכי טראמפ באופן הפגנתי את המסכות מפניהם וטראמפ אף לעג לביידן על כך שהוא מקפיד לעטות מסיכה. כעת, התנהגות זו זוכה ללא מעט ביקורת בציבור האמריקאי.

העימות הנשיאותי הראשון בין ג’ו ביידן לדונלד טראמפ (AP Photo/Patrick Semansky)

חלק מהעיתונאים הצביעו על סתירה בין הזמנים שהציג רופא הנשיא לבין ההודעות הרשמיות של הבית הלבן. לפי טענה זו, טראמפ המשיך בלוח הזמנים הרגיל שלו גם כשידע שהוא חיובי לנגיף הקורונה.

הסנטור רון ג’ונסון מוויסקונסין נמצא חיובי לקורונה. הוא הסנטור הרפובליקני השלישי שנמצא חיובי בבדיקת קורונה, וקדמו לו הסנטור מייק לי מיוטה וטום טיליס מצפון קרוליינה. בנוסף, שלושה יועצים בכירים של הנשיא אובחנו כחיוביים לקורונה.

העובדה ששלושת הסנטורים מושבתים כעת עשויה לפגוע במאמץ של המפלגה הרפובליקאית לקדם את אישור מינוייה בסנאט של השופטת איימי קוני בארט עוד לפני הבחירות. כידוע, שניים מהסנטורים נחשפו לנשיא ולמנהלת מערך התקשורת שלו, הופ היקס, בטקס מינויה של קוני בארט על ידי הנשיא.

האירוע התנהל אמנם באוויר הפתוח אך רבים נכחו בו ללא מסכות וללא שמירה על ריחוק חברתי, מה שמגדיל את החשש שנוספים נדבקו אך טרם נבדקו. הרוב הרפובליקאי בסנאט צר למדי והדמוקרטים טוענים שלא יאפשרו לדיונים להתנהל באופן מקוון, מה שיקשה על הסנאט לאשר את המינוי הנשיאותי.

שלושה חברי הקונגרס האמריקאי, נציגים של מינסוטה, עלו על טיסה מסחרית מוושינגטון יומיים לאחר שטסו במטוס יחד עם הנשיא, ולאחר שטראמפ הודיע שהוא נדבק בנגיף. הם עשו זאת בניגוד לנהלי חברת הטיסה דלתא, האוסרת על מי שנחשף לחולה קורונה ב-14 ימים האחרונים, וכעת סופגים על כך ביקורת ציבורית היות שסיכנו את בריאות הנוסעים האחרים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website