רמי לוי וזול ובגדול הגישו את ההצעות הגבוהות ביותר לרכישת קואופ

נאמני רשת קואופ, עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ’ב, הגישו היום את ההצעות לרכישתה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שהורה לפני מספר חודשים על הקפאת הליכים. מספר רשתות הגישו את מועמדותן, כשרשת רמי לוי הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר שעומדת על 163 מיליון שקלים. אחריה הגישה רשת זול ובגדול הצעה של 153 מיליון שקלים והצעתה של מחסני השוק עומדת על 139 מיליון. ההצעה הנמוכה ביותר הוגשה על ידי רשת ויקטורי ועמדה על 118 מיליון שקלים.

על אף הצהרתם של הנאמנים, לפיה ישאפו למכור את הרשת למי שיציע את ההצעה הגבוהה ביותר, גם הצעתו של רמי לוי וגם זו של רשת זול ובגדול עשויות להיתקל בהתנגדות מצד הממונה על ההגבלים העסקיים. רמי לוי מחזיק ב-15 סניפים בירושלים בלבד, העיר שבה מרוכזים חלק גדול מהסניפים של קואופ.

רמי לוי. צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90.

בדו"ח שהוגש לבית המשפט נכתב כי "הנאמנים סבורים כי בכפוף להשלמה מהירה של הליכי בדיקת הממונה והליכי המו"מ עם נציגות העובדים, ניתן יהיה להשלים במהירות ובהקדם את הליכי מכירת הרשת. בשל הפער הכספי המשמעותי בין ההצעות השונות, לא ניתן להתעלם ולבטל כ’לאחר יד’ את סוגיית התמורה. זאת, מאחר שפער זה יבוא לידי ביטוי באופן משמעותי על סיכויי נושי החברה וחברי האגודה (שתי הקבוצות ה’מוחלשות’) להיפרע ממלוא חובם, כאשר הם אלה שצפויים להיפגע מפער זה".

ברדיצ’ב ונס כבר הודיעו בחודש שעבר שבכוונתם למכור את הרשת לאחת מרשתות המזון הגדולות יותר, במטרה להחזיר את סניפי קואופ לפעילות שוטפת תחת בעלות חדשה. רשת קואופ נחשבת להשקעה כדאית בעבור רשתות מזון רבות, בגלל מיקום הסניפים ושווי הנדל"ן שברשות הרשת, ועשר רשתות מזון הגישו לנאמנים מועמדות לרכישה, ביניהן רשת רמי לוי, ויקטורי וזול ובגדול.

אלף עובדי רשת קואופ דורשים שהרשת תימכר כמקשה אחת. במילים אחרות, עובדי הרשת מעוניינים שהסניפים יעברו כולם, יחד עם העובדים לבעלים חדש אחד, איתו יחתם הסכם קיבוצי שיחול על כלל עובדי הרשת הממוזגת. נציגי ועד העובדים נפגשו בחודש האחרון עם נציגי מספר רשתות שהביעו עניין ברכישה, ובמספר פגישות עלתה התנגדות מצד הרוכשים להשוות את תנאי עובדיהם הנוכחיים עם אלו של עובדי רשת קואופ. לחלופין, מציע יו"ר ועד עובדי הרשת אורי צרפי, כי הבעלים החדשים יפעיל את שתי הרשתות כמותגים נפרדים, עם הסכמי עבודה נפרדים, אבל דוחה את האפשרות להקים רשת ממוזגת אחת עם שני הסכמי עבודה.

עובדי החברה הודיעו כבר כי אין להם עדיפות בנוגע לזהות הרוכש, כל עוד לא יתקיימו פיטורים וישמרו אותם התנאים תחת הבעלות החדשה. העובדים דורשים להפעיל את סניפי הרשת תחת מותג נפרד, והודיעו שלא יאפשרו מכירה שלא תעמוד בדרישות אלו.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website