רצה לאליפות: מאמנת הכדורגל הראשונה בסיירה לאון שתאמן קבוצת גברים

ויקטוריה קונטה בת ה-45 הפכה בסוף השבוע למאמנת הראשונה בליגת הגברים בסיירה לאון. קונטה שעובדת כקצינה במשטרה, הייתה בעברה שחקנית הגנה ומאמנת נבחרת הנערות עד גיל 19. היא קיבלה את ההזדמנות לאמן את קבוצת East End Tigers והפכה לאישה השניה באפריקה שמאמנת קבוצת גברים בליגה הבכירה. את משחק הבכורה שלה בשבת מול סגנית האלופה קאלון, סיימה עם תוצאת תיקו משער שוויון בדקה ה-92, בעקבות חילוף מוצלח שעשתה.

הבחירה בקונטה למאמנת קבוצת גברים בליגה הבכירה בסיירה לאון, מנוגדת להלך הרוח שמתרחש במדינה בה לא קיימת נבחרת נשים בוגרת. במקביל, המדינה סופגת ביקורת על פגיעתה בזכויות נשים. רק החודש בית המשפט הכללי של מערב אפריקה (ECOWAS) פסק בדרישה לבטל את האיסור של נערות בהריון ללמוד בבתי הספר במדינה.

HotNews: @SLPLU232

We are delighted to announce the appointment of Victoria Conteh.

She becomes the first full-time female head coach in the Sierra Leone top-flights to lead a male squad.

She is a Police Officer and a qualified CAF A Licence coach. pic.twitter.com/RndrCRUAsq

— East End Tigers FC Sierra Leone (@EndTigers) December 19, 2019

לאחר מינויה ההיסטורי אמרה קונטה ל-APF הצרפתי: "אני כל כך גאה להיות אישה שמונתה להיות מאמנת ראשית של קבוצת גברים. זה לעולם לא קרה בסיירה לאון". קונטה היא האישה היחידה בסיירה לאון עם תעודת אימון ברמה הכי בכירה של התאחדות הכדורגל האפריקאית ונחשבת למאמנת הבכירה בכדורגל הנשים המקומי. בשנים האחרונות היא אימנה את קבוצת הנשים של המשטרה ואת נבחרת הנערות עד גיל 19, שזאת קטגורית הנשים הבכירה במדינה.

נשיא המועדון ויקטור לואיס מאמין מאוד במאמנת שלו ובבחירה שעשה המועדון. הוא החתים אותה לחוזה של שנתיים והציב רף גבוה בתפיסה המגדרית-שוויונית. לואיס אמר במסיבת העיתונאים לפני משחק הבכורה של קונטה כמאמנת: "זה לא צריך להיות עניין של גבר או אישה, זה צריך להיות הבן אדם שהכי מתאים למשימה. אנחנו מאמינים שזה גם דבר חיובי לענף הנשים. החתמנו אותה על חוזה לשנתיים והצבנו לה כמטרה לסיים באחד מארבעת המקומות הראשונים בליגה. אנחנו מלאי ביטחון שהיא יכולה לעשות את זה".

So proud of you Victoria Conteh,becoming the first woman to lead a male side in the country's top tier league-Sierra Leone Premier League.
Meet the newly appointed coach of East End Tigers Fc. pic.twitter.com/BC5huenQIs

— Esther Marie Samura (@samuraesto) December 22, 2019

בראיון ל-BBC קונטה מכוונת הרבה יותר גבוהה, להיות האישה הראשונה באפריקה שמובילה את קבוצת הגברים אותה היא מאמנת לאליפות. "המטרה שלי היא להיות המאמנת הראשונה לזכות באליפות של ליגת גברים. אני יודעת שזה לא יהיה קל, אבל יש לי את הביטחון שאגיע לשם. יש לי את מה שנדרש כדי לעשות את זה".

קונטה רוצה להשוות את ההישג של צ’אן יאן טינג, אשר ב-2016 הפכה לאישה הראשונה שמובילה כמאמנת קבוצת גברים לאליפות הליגה הבכירה. יאן טינג עשתה את ההיסטוריה בליגה של הונג קונג וכעת היא מאמנת את נבחרת הנערות עד גיל 17 של סין. בשנים האחרונות קבוצות מהליגה הבכירה של מדינות כדורגל הקטנות יותר של דרום סודן, סיירה לאון והונג קונג שברו את תקרת הזכוכית ומינו נשים להיות המאמנות הראשיות שלהן. נותר רק לחכות למדינות הכדורגל הבכירות יותר בעולם, שיבחרו לשבור את תקרת הזכוכיות ולתת הזדמנות שווה למאמנת, להוביל קבוצה מהליגה הבכירה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website