“רצי הסמטה” כובשים את אירופה | מקום 3 בנוער ו-6 בבוגרים

הישג חסר תקדים למועדון האתלטיקה החברתי "רצי הסמטה" מדרום תל אביב. קבוצת הנוער של המועדון זכתה אתמול (ראשון) במקום השלישי באליפות אירופה במרוצי שדה למועדונים שהתקיימה באלבופיירה, פורטוגל. בהמשך התחרות, קבוצת הבוגרים הצליחה להגיע למקום השביעי בין מועדוני האתלטיקה של אירופה, שיפור של שבעה מקומות מהאליפות בשנה שעברה.

12 רצים בקבוצת הנוער (עד גיל 20) וקבוצת הבוגרים שלח המועדון שייצג את ישראל באליפות. בריצת הנוער התחרו 76 רצים מ-13 מועדונים מרחבי היבשת. בכל קבוצה עד שישה רצים, כשארבעת הרצים עם המיקום הטוב ביותר בכל קבוצה, זוכים להיות חלק מהניקוד הקבוצתי הסופי.

אני אסכם את הרגע המרגש עד דמעות הזה במשפט אחד ‘אנחנו יותר חזקים ביחד’, וכמובן תודה למאמן יובל כרמי

בתחרות הנוער נדרשו הרצים לרוץ 6.09 ק"מ. קבוצת הנוער של "רצי הסמטה" הציגה יכולת נהדרת וזכתה במדליית הארד בתחרות הקבוצתית. הרץ המצטיין בקבוצה הישראלית היה אדיסו גואדה, שהשתתף ב-2018 באולימפיאדת הנוער וסיים במקום העשירי האישי עם תוצאה נהדרת של 19:39 דקות. אחריו התבלט מ"רצי הסמטה" דגו אבבה במקום ה-13 עם 19:54 דקות. במקום השלישי בין רצי הקבוצה היה איילה דרבה שסיים במקום ה-15. את הרביעייה המדורגת של הקבוצה סגר יהונתן כרמין, שסיים במקום ה-20 בזמן של 20:09 דקות. המועדון מדרום תל אביב סיים במקום השלישי הכללי עם 58 נקודות.

"לילה לפני התחרות אני בקושי מצליח להירדם, מתהפך מצד לצד במיטה בגלל כל התרגשות והמחשבות של ‘איך אני ארוץ?’ ו’איזה מקום אני אהיה?’", סיפר גואדה, "והנה סוף סוף הגיע הבוקר של התחרות שכל כך חיכיתי לה. אני קם בבוקר ולא מרגיש טוב אחרי שכל הלילה השתעלתי וסבלתי מכאבי גרון וראש, מרגיש שהגוף חלש מידי, מחשבות של ‘זהו תהיה לי תחרות גרועה’. המטרה שלי הייתה להיות בעשרת הראשונים, ובום – סיימתי במקום העשירי. עייף ומותש, אך מרוצה".

"מקום שלישי קבוצתי באליפות אירופה לנבחרת הנוער של ‘רצי הסימטה’, אין מילים לתאר את ההרגשה הזאת של הניצחון הקבוצתי", מוסיף גואדה. "אחרי כל העבודה הקשה שעשינו כדי להגיע למעמד הזה, אם זה לקום ב-4:30 לאימון בוקר בהר איתן עם עליות שלא נגמרות, אם זה לרוץ בכל מזג אוויר אפשרי. אני אסכם את הרגע המרגש עד דמעות הזה במשפט אחד ‘אנחנו יותר חזקים ביחד’, וכמובן תודה למאמן יובל כרמי", הוא מסכם.

קבוצת הנוער של מועדון "רצי הסמטה" מתל אביב באליפות אירופה במרוצי שדה למועדונים. (צילום : נטע גינוסר)

תחרות הבוגרים הייתה כבר יותר קשה למועדון הישראלי. התחרו בה 17 מועדונים ו-102 רצים, שרצו 9.73 ק"מ והמועדונים הגדולים הגיעו מחוזקים ברצים ממדינות אפריקה. במקצה הגברים זכה ג’ייקוב קיפלימו, בן ה-18 מאוגנדה, שנחשב לכישרון אדיר במקצי הריצות הארוכות והספיק להשתתף בריצת 5,000 מטר באולימפיאדת ריו כשהיה בן 15 וחצי בלבד.

מועדון "רצי הסמטה" סיים את התחרות במקום השביעי עם 143 נק’, שיפור של 7 מקומות מאליפות אירופה בשנה שעברה. הרץ המצטיין של הקבוצה בתחרות הבוגרים היה ג’מאל עבדאל מג’יד שסיים במקום ה-22 בתחרות האישית עם 30:54 ד’. אחריו סיים במקום ה-36 איילה גשאו בתוצאה 31:36 ד’. במקום השלישי בין הרצים של הקבוצה סיים שמואל אבוהאיי במקום ה-39 הכללי בתוצאה 31:46 ד’ ובמקום הרביעי לזכות הקבוצה סיים סמי עבדול ג’אבר, במקום ה-46 הכללי עם 32:02 ד’.

מאמן קבוצות הרצים יובל כרמי סיכם את התחרות המוצלחת של המועדון ואמר כי "השנה התחרות הייתה מאוד חזקה. הנוער הגיע מקום 3 למרות ששני הרצים המובילים היו קצת חולים. אצל הבוגרים גם הייתה רמה גבוהה מאוד עם רצים מהטופ העולמי. הבוגרים רצו מעולה והגיעו למקום 7 אחרי שזכו רק במקום ה-14 בשנה שעברה".

מועדון האתלטיקה "רצי הסמטה על שם יהורז כשר ז״ל" פועל היום בתל אביב, באור יהודה ובפתח תקווה, ונחשב למועדון מירוצי השדה הטוב בארץ. המועדון הוקם לפני שש שנים בלבד על-ידי שירית כשר לזכר אחיה, יהורז כשר ז״ל. "יהורז היה צנוע, מצטיין בכל ואוהב אדם", מספרת שירית, המשמשת כעת כיושבת ראש המועדון, "ואלו שלושת היסודות שעליו מושתתת כל פעילות העמותה וגם רצי הסמטה: מצטיינים, צנועים ואוהבי אדם".

אדיסו גואדה מקבוצת הנוער של מועדון "רצי הסמטה" מתל אביב באליפות אירופה במרוצי שדה למועדונים. (צילום : נטע גינוסר)

במועדון יש כיום 80 בני נוער וצעירים, בנים ובנות, המתאמנים באתלטיקה. הם מתאמנים שלוש פעמים בשבוע אחרי הצהריים. המועדון פועל גם אחת לשבוע בחמישה בתי ספר אותם שתלמידיהם מוזמנים לאט לאט להצטרף גם לפעילויות אחרי הצהריים.

"רצי הסמטה" הוא הרבה מעבר למועדון אתלטיקה רגיל. הוא מקום אנושי חם ואוהב המשלב פעילות אתלטית קבוצתית עם עזרה בלימודים ויצירת תחושת מסוגלות והצלחה בחייהם של האתלטים הצעירים הגדלים מגיל צעיר במועדון. השילוב המושלם בין ספורט קבוצתי מאתגר בו ניתן בעזרת עבודה קשה להתגבר על מכשולים בלתי נתפסים, בשילוב העצמה ובניית האמונה העצמית של הילדים ובני הנוער בתחום הלימודים מייצרים שינוי חברתי אמיתי באוכלוסיות המוחלשות עמן בא המועדון במגע.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website