רשות המים הודיעה כי תעריף המים יתייקר ב-4.6% החל מינואר 2020

תעריף המים הבסיסי יעלה בינואר 2020 ב-4.6%, כך על פי הודעת רשות המים אמש (חמישי). בתעריף החדש, שבעה קוב לאדם בחודש יעלו 7.404 ש"ח, לעומת 7.079 ש"ח בתעריף הישן, עלייה של 0.325 אגורת לקוב בלבד. התעריף לצריכה הגבוהה (מעל שבעה קוב לאדם) ייעלה אף הוא ב-2.5% ויעמוד על 13.48 ש"ח לקוב. "מדובר בפעולות מכריעות לטיפול לאור רצף חמש שנות הבצורת הנדירות שהיו באזורנו והערכות לשינויי האקלים שעוד עתידים לבוא" הדגישו ברשות המים.

מתקן התפלה, ומתקן קידוח מי תהום (צילום: יוסי זמיר/פלאש90 | ChameleonsEye / Shutterstock.com)

ברשות המים הוסיפו כי העלייה במחיר "נועדה לאפשר את המשך השקעות הנדרשות במשק המים הארצי, בהן הקמת מתקני טיהור שפכים מתקדמים ויישום תכנית הפיתוח של חברת מקורות הכוללת שדרוג, הקמה וקידום של מערכות מים" פיתוחי התשתית הנ"ל מבוצעים בהתאם להחלטת הממשלה בהובלת משרד האנרגיה לעתיד משק המים עד 2030.

מחיר המים למשקי הבית מתעדכן פעמיים בשנה, בינואר וביולי. עליית המחירים הזאת תהיה העלייה השלישית ברציפות במחירי המים, זאת בהתאם למדיניות הממשלה על "משק סגור" על פיו אמור מחיר המים לשקף את עלות המים האמיתית ללא סבסוד או השקעה ממשלתית, כך שההשקעות הנדרשות לפיתוח של המים מתבטאות בעליית המחיר לצרכנים.

עבודות להקמת המוביל הארצי, 1962 (צילום: פרידן משה, מתוך אוסף התצלומים הלאומי)

 

"יש לציין כי על אף עלייה מתונה זו ולמרות שלמעלה מ-50% מהמים המשמשים את ישראל לכל השימושים מיוצרים ע"י אדם במתקני התפלה ובמפעלים לטיהור ולמחזור המים לחקלאות, תעריף המים והביוב בישראל הוא מהנמוכים ביותר בעולם" עוד ציינו ברשות כי מדובר בעלייה של כ-50 שקלים בשנה בלבד למשפחה בעלת ארסע נפשות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website