שחקן הכדורגל שייע גלזר הלך לעולמו בגיל 91

הכדורגל הישראלי יהושע (שייע) גלזר הלך היום (שבת) לעולמו בגיל 91. רוב שנותיו שיחק בקבוצת מכבי תל אביב, ונמנה עם המבקיעים המצטיינים בנבחרת ישראל.

גלזר נולד בתל אביב בשנת 1927. בנעוריו הצטרף לארגון ההגנה, ואף נעצר במסגרת השבת השחורה ושהה במעצר שלושה חודשים. במסגרת פעולתו בהגנה ולאחר שכבר היה שחקן בנבחרת הבוגרים, השתתף במלחמת השחרור. ב-1945 הצטרף לקבוצת הבוגרים של מכבי ת"א, שם שיחק רוב הקריירה שלו. יחד עם הקבוצה זכה שש פעמים באליפות ושש פעמים בגביע המדינה. במסגרת 35 משחקים בנבחרת ישראל הבקיע 19 שערים.

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של שייע גלזר מגדולי שחקני הכדורגל של נבחרת ישראל לדורותיה. שייע היה לא רק חלוץ נפלא על מגרש הכדורגל, אלא גם מגדולי החלוצים של ארגון ‘ההגנה’ שחבריו לחמו למען תקומתה של מדינת ישראל. נוח בשלום על משכבך שייע. אני בטוחה שאוהדי הכדורגל בישראל יזכרו לעד את תרומתך האדירה לענף".

ממנהלת הליגות נמסר כי הם "ומשפחת הכדורגל מרכינים את ראשם היום עם מותו של שייע (יהושע) גלזר. משחקי המחזור ייפתחו בדקת דומיה לזכרו".

ארז כלפון, יו"ר המנהלת: אחד מגדולי השחקנים של הכדורגל הישראלי הלך מאיתנו היום. שייע ז"ל, היה אייקון בכדורגל הישראלי, והיה שותף לכמה מההישגים הגדולים של הכדורגל הישראלי ובהם השלושער שכבש בשנת 1950 לרשתה של נבחרת טורקיה, בניצחון 5:1 בשנת 1950 וחלק מהנבחרת שהפסידה 2:1 לנבחרת ברה"מ של לב יאשין האגדי. הכדורגל הישראלי התברך באחד מגדולי דור המייסדים של הענף, שהיה סמל ומופת למצוינות ספורטיבית שהביאה להעניק לו את התואר "חלוץ היובל" במלאת 50 למדינה, יחד עם חברו לנבחרת החלוץ נחום סטלמך."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website