שיבושים ברכבת עקב הודעת עשרות נהגים על מחלה | ההנהלה: ‘התנהלות כוחנית של הוועד’

שיבושים בתנועת הרכבות הבוקר (רביעי) בעקבות הודעתם של עשרות נהגים על מחלה. בהנהלת הרכבת מאשימים את הנהגים ואת ועד העובדים ב’התחלות’ מדומה, המכסה על עיצומים שנוקטים העובדים בעקבות הוספת שעות נהיגה, וקוראים לנהגים לשוב לעבודה. בוועד עובדי הרכבת מכחישים כי מדובר בצעדים ארגוניים.

בעקבות היעדרותם של הנהגים בוטלו רכבות בקו כרמיאל-חוף הכרמל, הרכבת מבית שאן של 6:01 בוטלה, הרכבת של 5:49 מבית שמש לנתניה הופעלה מרמלה והרכבת של 6:21 מנתניה לבית שמש הופעלה מהרצליה. רכבת חיפה מרכז לאשקלון שיצאה 5:04 מחיפה מרכז הסתיימה בתחנת ת"א מרכז סבידור, והרכבת של 6:59 בקו רעננה- באר שבע הופעלה מראש העין. במהלך היום צפויים שיבושים נוספים בתנועת הרכבות, והציבור יוכל לקבל מידע נוסף ושוטף בתקשורת, במוקד השרות, באפליקציה ובאתר הרכבת.

#פוסט_עדכונים_יומי- יום רביעי

כמו שסיפרנו אתמול בלילה, שניים עשר נהגי קטר הודיעו אמש כי חלו ואינם מרגישים בטוב, ולא…

Posted by ‎בארכבת‎ on Tuesday, 19 February 2019

הנהלת הרכבת פרסמה הודעה חריפה, המאשימה את הועד ב"התנהלות כוחנית ולא ראויה". לפי ההודעה, ריבוי ההיעדרויות הוא "התחלות" כחלק מעיצומים שנוקט הוועד, בעקבות החלטת ההנהלה להוסיף פחות מחצי שעת נהיגה בממוצע לנהג מידי יום. "כיום נהג נוהג בממוצע שלוש שעות וחצי שעות לעומת שש השעות המותרות, ולאור הצרכים התפעוליים ומצב החברה ינהגו הנהגים כארבע שעות", נאמר בהודעת הרכבת, "זאת כאמור בעוד שההסכם הקיבוצי מתיר נהיגה של שש שעות לנהג. בגין תוספת זו יהנו הנהגים מפרמיית נהיגה פעילה."

בוועד עובדי הרכבת הכחישו את טענות ההנהלה:"נהגי הרכבת הם בני אדם וגם הם עשויים לחלות – אין להם חסינות ממחלות", נאמר בהודעת הוועד, "לא מדובר על צעד ארגוני."

בהנהלת הרכבת הוסיפו כי "מוטלת על כתפי ההנהלה והעובדים אחריות גדולה לנוסעים ואנו מצפים מהנהגים, כמו כלל העובדים לנהוג במידת האחריות הראויה. אנו עדים הבקר להתנהגות פראית ולא אחראית בהובלת הועד בהצהרות על חולי נהגים ופקחים באופן שפוגע בנוסעים. אנו מצרים על כך וקוראים לוועד להתעשת". עוד אמרו כי "אנו קוראים לועד להורות לנהגים לשוב מיד לעבודה ולא לגרום לנוסעים סבל נוסף, על הצפיפות והמחסור במסילות. רק התנהגות אחראית ושילוב ידיים יאפשרו להתגבר על האתגרים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website