שיחת הרגעה: הכירו את האחות והחובשת שנלחמות בפייק-ניוז על הקורונה

"זאת תחושה נהדרת, לתת מענה ברמה הלאומית", אומרת מירי אוטולנגי, ביום-יום אחות למניעת זיהומים בבית החולים הדסה עין כרם, ומתחילת השבוע מסייעת במוקד הטלפוני של מד"א, הנותן מענה לשאלות האזרחים בנושא המטריד של החודשים האחרונים – וירוס הקורונה. "כולנו פה התגייסנו, מעבר לשעות העבודה שלנו, כדי לעשות כמה שיותר."  אוטולנגי עובדת בזוג עם עדי אבוטבול, חובשת שעובדת כקצינה במוקד איילון של מד"א. אבוטבול שהתחילה את יומה בשבע בבוקר כקצינה במוקד איילון של מד"א, וסיימה אותו באחת עשרה בלילה לאחר שהוקפצה למוקד הקורונה בקריית אונו

בניגוד למשמרות שלה במוקד איילון, בהן אבוטבול מטפלת לבד ברוב הפניות, במוקד הקורונה נדרש שיתוף פעולה. אבוטבול מתשאלת את הפונים על היסטורית הנסיעות שלהם והמגע הפוטנציאלי עם חולי קורונה, ואז אוטולנגי לוקח פיקוד ומפענחת ביחד עם הפונה את התסמינים ומנחה אותם לגבי המשך הטיפול.

מירי אוטולנגי, אחות מהדסה עין כרם בעמדה טלפונית ייעודית למענה על פניות בנושא נגיף הקורונה במוקד מד"א בקריית אונו. (צילום: דפנה איזברוך)

גבר בשנות השמונים לחייו, שנכנס לבידוד ביתי אחרי שטייל בתאילנד, התקשר והגיע לעמדתן של אבוטבול ואוטולנגי. הגבר סיפר למוקדניות על תסמינים שלא היו קשורים למחלת הקורונה – אבל אבוטבול ואוטולנגי הבינו שהוא היה זקוק לטיפול רפואי. הן שלחו אליו צוות ממוגן ומצוייד של מד"א, ווידאו שבית החולים אליו הוא יפונה יהיה ערוך לקבל אדם במצב בידוד, ובתוך כל הלחץ שהיה נתון בו – ניסו להרגיע ולהבטיח שיזכה לטיפול הטוב ביותר.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

עמדות טלפוניות ייעודיות למענה על פניות בנושא נגיף הקורונה במוקד מד"א בקריית אונו. (צילום: דפנה איזברוך)

"אנשים בסך הכל רוצים לקבל מידע, ואנחנו מוסרות מידע מדויק", אומרת אבוטבול. המידע האמין המגיע מהן הוא התגובה ההגיונית לשמועות הבלתי פוסקות ולפייק ניוז המופצים בנוגע למחלה, ומונע הגעה המונית לבתי החולים שעלולה להציף את חדרי המיון. רבות מהשאלות עוסקות בחבילות מהדואר, ואוטולנגי אומרת שיש ראיות שנגיפים שדומים לקורונה החדשה יכולים לשרוד עד תשעה ימים מחוץ לגוף האדם, למרות שנכון להיום אין עדויות להדבקות דרך הדואר.

"אנחנו נותנים שירות חשוב ואני שמחה וגאה לעבוד בעמדה הזאת. אנחנו מספקים לאזרחים את התשובות שהם זקוקים להם, 24/7, כולל שישי כולל שבת," מספרת אבוטבול בגאווה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website