שירות התעסוקה: כמעט מיליון דורשי עבודה חדשים מאז תחילת המשבר

לפי נתוני שירות התעסוקה, מספרם הכולל של דורשי העבודה בישראל נכון להערב (חמישי) הוא 1,125,814 ששיעורם מכלל כוח העבודה בישראל עומד על 27.05%.

רק מתחילת חודש מרץ נרשמו 995,666 דורשי עבודה חדשים בשירות התעסוקה, מהם 88% בחל"ת ו-7.2% פוטרו. השאר התפטרו או שאינם תובעי קצבה כלשהי. משירות התעסוקה נמסר כי מספר הנרשמים בשירות עקב משבר הקורונה צפוי לעבור בסוף השבוע את המיליון כשבאפריל בלבד הספיקו כבר להירשם 145,269 דורשי עבודה חדשים. אתמול נרשמו 8,398 דורשי עבודה ושלשום היו 7,565 נרשמים חדשים.

3,840 מבין אלה שנרשמו כדורשי עבודה הנמצאים בחל"ת מאז החל המשבר, דיווחו מתחילת השבוע באתר שירות התעסוקה כי חזרו לעבוד. הערכת שירות התעסוקה היא שישנם כמה אלפים נוספים שבפועל חזרו לעבודה, וטרם דיווחו לשירות על כך.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, התייחס לנתונים: "אנו ממשיכים לראות גם ביום זה ממש כי עסקים, קטנים וגדולים ואפילו החברות והגופים החזקים ביותר במשק, ממשיכים להוציא מאות ואלפי עובדים לחל"ת, ולדאבוננו גם לפטר. ככל הנראה, חלק מהישראלים שחזרו לעבודתם השבוע לא עדכנו עדיין את שירות התעסוקה, אך גם אם מדובר בכמה אלפים נוספים, ברור שמספרם של אלה שאיבדו את עבודתם השבוע – יותר מ-30 אלף – הוא גבוה בהרבה. לא זו המגמה שרצינו לראות אחרי פסח. גיבשנו תכנית חירום להחזרה מהירה של המובטלים לעבודה ככל שהמצב הבריאותי יאפשר זאת. גם בימים אלו, שירות התעסוקה מייצר פתרונות עבור אלפי מובטלים המבקשים לחזור למעגל העבודה ומחבר בינם לבין מעסיקים הזקוקים לעובדים, אולם מטבע הדברים ההיקפים קטנים שכן המצב השבוע עדיין רחוק מחזרה מלאה".​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website