שני ענקי הטניס, פדרר ונדאל, שיחקו מול שיא של צופים למען ילדי אפריקה

שיא עולם חדש נקבע אתמול (שבת) בדרום אפריקה כש-51,954 אלף אוהדים צפו במשחק הראווה בין רוג’ר פדרר לרפאל נדאל. במשחק שנערך בקייפטאון בירת דרום אפריקה בין שני ענקי הטניס ניצח פדרר את נדאל בתוצאה 4:6, 6:3, 3:6.

טרוור נואה ורוג’ר פדרר במשחק הראווה בו השתתפו גם רפאל נדאל וביל גייטס (צילום: AP Photo/Halden Krog).

המשחק היה חלק מאירוע התרמה לקרן פדרר שמטרתה להשקיע בחינוך ילדי אפריקה. לפני המשחק פגשו שני הכוכבים ילדי גן מקומיים והקריאו להם סיפור. במשחק נוסף שנערך במהלך האירוע ניצחו במשחק הזוגות פדרר וביל גייטס את נדאל והקומיקאי הדרום אפריקאי טרוור נואה.

Roger Federer beats Rafael Nadal in record breaking #MatchInAfrica exhibition https://t.co/qxNe4A2ZMW pic.twitter.com/CensRsN4mE
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

— Express Sport (@DExpress_Sport) February 7, 2020

זאת הייתה הפעם השישית שנערך משחק התרמה באפריקה. האירוע השנה הצליח לגייס סכום מרשים של 3.5 מיליון דולר שיושקע דרך קרן פדרר בחינוך ילדי אפריקה. פדרר הקים את הקרן לפני 16 שנה, כשהיה שחקן טניס צעיר ומבטיח בן 22 בלבד.

כיום הקרן פועלת בשש מדינות בחלק הדרומי של אפריקה: בוצואנה, מלאווי, נמיביה, זמביה, זימבבואה ודרום אפריקה. מאז הקמתה הוציאה הקרן 52 מיליון דולר על יוזמות החינוך שלה שהתקיימו ב-7,000 בתי ספר יסודיים וגנים ותרמו לשיפור תנאי החינוך של יותר מ-1.5 מיליון ילדים.

רוג’ר פדרר וביל גייטס במשחק הראווה בו השתתפו גם רפאל נדאל וטרוור נואה (צילום: AP Photo/Halden Krog).

לאחר סיום המשחק אמר פדרר כי "זאת זכות אדירה להיות כאן היום. זה היה תענוג מוחלט לחלוק שוב את המגרש עם רפא. זה מיוחד בכל כך הרבה רמות. המשחק הזה היה הרבה יותר מסתם טניס ואני מקווה שנוכל לעשות זאת שוב". נדאל הוסיף כי "האנרגיה במשחק הייתה פנטסטית. קשה לתאר את התחושה שלנו, זאת חוויה של פעם בחיים לשחק פה מול הקהל המדהים הזה והאצטדיון המרשים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website