שנת הלימודים תיפתח גם בתיכונים: ארגון המורים ומשרד החינוך הגיעו להבנות

מנכ”לית משרד החינוך דלית שטאובר (מימין), שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ויו”ר ארגון המורים העל יסודיים רן ארז עם חתימת הסכם על שינוי מבנה העסקה של מורי התיכונים (צילום: דוברות משרד החינוך)

שנת הלימודים בתיכונים תיפתח מחר (חמישי) לאחר הסכמות אליהן הגיעו משרד החינוך וארגון המורים העל יסודיים בנוגע לשינויים מבניים בהעסקת מורי התיכונים, הנוגעים לרפורמה בבגרויות במקצועות ההומניים ובמעבר לשבוע לימודים מקוצר בחלק מהרשויות המקומיות.

בשבוע האחרון איים ארגון המורים שלא לפתוח את שנת הלימודים, בדרישה לעגן את ההסכמות אליהן הגיעו עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי בהסכם שכר. ככל הנראה, הארגון קיבל התחייבות ממשרד החינוך שייחתם הסכם.

לפי ההסכמות בין ארגון המורים למשרד החינוך, המורים במקצועות ההומניים יקבלו גמול נוסף בגובהה 0.4 שעות. גמול זה ניתן עד כה למורים לאזרחות ועכשיו יקבלו אותו גם מורים לספרות, היסטוריה ותנ"ך. בנוסף יתווסף תפקיד חדש של רכז מח"ר שיתוגמל בגמול זהה לגמול מקצוע ושעתיים שבועיות למילוי התפקיד. מלבד זאת כלל המורים במקצועות המח"ר יקבלו מחשבים ניידים.

ממשרד החינוך נמסר: "הרפורמה תחזק את המקצועות ההומניים, ותשפר את שיטת הבגרות, תוך שמירה על תנאי העבודה והשכר של המורים. היא תאפשר להכניס במערכת החינוך חדשנות בלמידה, להקנות לילדים שלנו מיומנויות רלוונטיות לעידן הנוכחי, בהן היכולת לשאול שאלות, לחקור, לאסוף מידע, לארגן אותו בכתב ולהציג אותו בעל פה. מדובר בחשיבה יצירתית, הכוללת גם יכולת ניתוח ושיפוט, מיזוג טקסטים, עבודה בצוות ולמידה רב תחומית. שיטות הלמידה החדשות ישפיעו על כלל המערכת".

מעבר לחמישה ימי לימוד היא רפורמה נוספת אותה ניסתה שאשא איום שביטון לקדם ועליהן הושגו הסכמות בין משרד החינוך לארגון המורים אך לא ידוע מה השגות אלו כוללות.

 

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website