שר האוצר, ישראל כ”ץ: העלאת קצבאות הנכות תובא לאישור הממשלה במסגרת התקציב הקרוב

שר האוצר, ישראל כ״ץ, הודיע כי המתווה להעלאת קצבאות הנכות יובא לאישור הממשלה במסגרת התקציב הקרוב, זאת בעקבות פגישה שקיים היום (שלישי) עם נציגי ארגוני הנכים. לפגישה קדמה חסימה של נתיבי איילון למשך חצי שעה בתחילת השבוע.

נציגי ארגוני הנכים שהעלו בפני כ"ץ את דרישותיהם ובהן העלאת קצבת הנכות ושר האוצר הנחה לקיים את המתווה להעלאת קצבאות הנכות כפי שקבוע בחוק לשנים 2020-2021, כך שקצבת הנכות הכללית תעמוד על סך של 3,700 שקלים.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, ונציגי ארגוני הנכים בתום פגישתם (צילום: דוברות מחאת הנכים)

לפי הודעה שיצאה מטעם לשכת השר, הנחה כ"ץ את אגף התקציבים במשרדו לגבש את עיקרי המשמעויות התקציביות של העלאת ה"דיסריגרד", גובה ההכנסה המותרת שעדיין מזכה בקצבת נכות.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

״נפגשתי היום עם נציגי ארגון הנכים", אמר כ"ץ. "הקשבתי קשב רב למצוקותיהם. בכוונתי להביא במסגרת התקציב הקרוב את המתווה להעלאת הקצבאות ולפעול בכל העוצמה על מנת לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות".

שר האוצר, ישראל כ"ץ, ונציגי ארגוני הנכים בתום פגישתם (צילום: דוברות מחאת הנכים)

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" אמר בסיום הפגישה כי הוא שמח על נכונותו של השר לפעול לקידום הנושא ומקווה כי אכן הדברים יקרו בהקדם האפשרי. "עבור ציבור הנכים כל שקל זה עניין של חיים ומוות, כל יום שעובר עלול להכריע גורלות. נמשיך בשיתוף הפעולה בתקווה לבשורות טובות בקרוב".

לביא נאור, דובר קבוצות מאבק הנכים והקשישים, הביע תקווה כי "ההסכמים וההבנות יצאו לפועל, כפי שסוכם בישיבה היום".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website