שר האוצר לגמלאי המשטרה והשב”ס: “בימים הקרובים יגיעו מקדמות”

באירוע לגמלאי המשטרה והשב"ס ולנשותיהם, הרגיע שר האוצר כחלון את הנוכחים ואמר כי הוא צופה שבימים הקרובים יוסדר תשלום החוב כלפיהם, וכן נושא תוספות השכר, בהתאם למתווה שהוסכם עם הארגונים ואושר בממשלה.

חברות וחברי הארגונים שהובילו את מחאת השוטרים והסוהרים (תמונה באדיבות ארגון נשות השוטרים והסוהרים)

"ברוך השם הכל מאחורינו" אמר כחלון. "בדרך לפה דיברתי, פעם אחרונה אני מקווה, עם היועץ המשפטי של משרד האוצר על מנת לוודא שהעניינים סגורים. הצעת החלטה נוסחה ובימים הקרובים יגיעו מקדמות". הכוונה היא לתיקון קטן להחלטת הממשלה שיאפשר את יציאת המהלך לדרך.

כזכור כבר בסוף חודש ינואר הצליחו המשטרה, השב"ס, השב"כ והמוסד להחתים 95% מהמשרתים הפעילים ומהגמלאים, על הסכמתם למתווה וויתור על תביעות עתידיות. כזכור, דרש האוצר הגעה ליעד החתמות זה בכל אחת מקבוצות הזכאים בנפרד, אלא שלאחר שהועברו לידיו החתימות, הועלתה דרישה  דרקונית נוספת גם להחתמת כ-1,500 מפוטרים ומתפטרים טריים מהארגונים, שאינם בפנסיה – ציבור שצפוי היה להיות קשה ביותר לאתר ולשכנע לוותר על תביעות עתידיות. הצעת ההחלטה המדוברת, נועדה לצלוח מכשול זה.

"לא מגיע שום תודה רבה, זה הכסף שלכם" הזכיר כחלון לגמלאים ולמשפחות השוטרים. כזכור, מדובר בתוספות שכר שניתנו בצה"ל מאז שנת 2006, ושמזה 12 שנים נמנעו מיתר אנשי כוחות הביטחון. המתווה הושג רק בעקבות הליכים משפטיים ממושכים שניהלו גמלאים כנגד המדינה ולאחר שבתי הדין לעבודה קבעו כי המדינה הפרה התחייבויותיה כלפיהם. "זה תהליך טיפה מסובך ומורכב – אבל זה הכסף שלכם וקיבלתם אותו בדין. שיהיה לכם בהצלחה ותיהנו מזה. ותזכרו שלא כחלון ולא אף אחד עשה לכם טובה – זה שלכם".

לאחר שהתוספות לא ניתנו במשכורת חודש ינואר, הזהירו כמה מהפעילים כי בכוונתם לצאת שוב למחאה במידה והנושא לא יוסדר תוך זמן קצר. לאחרונה הקימו חלק מהפעילים גם מפלגה המבקשת לייצג את אנשי המשטרה, השב"ס ויתר כוחות הביטחון בכנסת, תחת השם ‘זכויותינו בקולנו’.

על-פי המתווה, הגמלאים ייהנו מהתוספת המלאה לקצבתם השוטפת באופן מיידי, ואילו המשרתים הפעילים יקבלו את מחציתה במשכורת השוטפת כבר ב-2019, ואת היתר ב-2020.

באשר לחוב הרטרואקטיבי שנאמד ב-7.2 מיליארד שקלים, נקבע כי גמלאים בני פחות מ-69 יחלו לקבלו רק משנת 2023 ובפריסה לעשר שנים, ואילו גמלאים בני 69 ומעלה יקבלו את החוב בפריסה של 4-2 שנים, במספר מדרגות על-פי גילם. תשלומי החוב הרטרואקטיבי למשרתים הפעילים יחלו רק ב-2023 גם כן וייפרסו על-פני 11 שנים. כלל החובות הרטרואקטיביים ישולמו בלא ריבית, ויוצמדו למדד רק החל מ-2018.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website