שר הבריאות: לחזק את המחלקות הפנימיות לקראת העלייה בתחלואה בחורף

על המדינה לחזק את המחלקות הפנימיות בבתי החולים על מנת להתמודד עם העלייה בתחלואה בקורונה במהלך החורף הקרוב – כך אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין היום (שלישי) במסגרת ביקור בבית החולים שיבא בתל השומר.

"כשמדברים על תרחיש ייחוס של 2,000 מונשמים (התרחיש שהממשלה אישרה השבוע, ד.א) – מדובר בתוספת מיטות אמיתית, תוספת צוותים רפואיים, כוח סיעודי, כוח עזר. וזה לא חייב לבוא על חשבון מחלקה קיימת. אפשר בזמן קצר להקים מקום מיוחד לטיפול בחולי קורונה. המחלקות הפנימיות, בלי קשר, נמצאות במצב לא פשוט. קיימתי כבר ישיבה בנושא הזה ואנחנו מתכוונים לשים דגש על מצב המחלקות הפנימיות".

לגבי תגובת הממשלה לעלייה בתחלואה בקורונה אמר אדלשטיין כי "לא נגיע לסגר טוטאלי, אלא יותר לסגר נושם. יש כמה מוקדים שמבחינת הקריטריונים שקבענו אצלנו הם כתומים ואדומים, יכול להיות שבמהלך היום נודיע על חלקם כמוגבלים. אני מבקש מהתושבים לקבל זאת בהבנה – זה לצורך קטיעת שרשרת ההדבקה".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אדלשטיין אמר כי המשא ומתן התקוע בין משרד האוצר לעובדי המעבדות מקשה על יכולת המערכת להפעיל כלים אפידמיולוגים כמו הבדיקות הסרולוגיות, שעוד לא החלו בהיקף נרחב, וזאת בניגוד לתכניות המשרד. "אנחנו מקווים להגיע לעשרות אלפי בדיקות, אבל זה תלוי ביכולת שלנו לגייס עובדים בזמן קצר, לשפר את התנאים במעבדות, להתחיל פעילות במעבדת מיי הריטג’ ולקבל אישורים למשמרות גם בסופי שבוע".

אדלשטיין התייחס גם לקשיים במסירת המידע של חקירות האפידמיולוגיות וחובת הבידוד, ואמר כי "כשפועלים בסדרי גודל כאלה אז ודאי שיכולות להיות תקלות"

Leave a Reply

Name *
Email *
Website