שר החינוך: מתנהלים מגעים בין האוצר למורים בנושא השכר על הלמידה מרחוק

באגרת ששלח הערב (חמישי) שר החינוך רפי פרץ למורים התייחס השר למשבר בין הסתדרות המורים לאוצר ואמר שהוא פועל ליצירת מתווה מוסכם לגבי המשך הלימודים בחודש יולי. "אני פועל כדי שנוכל למצוא מתווה ראוי שימצא את האיזון הנכון בין הצדדים", כתב פרץ וציין שבימים האחרונים, לאור הביקורת העולה כנגד המשרד על התנהלותו במשבר שפרץ בין הסתדרות המורים לאוצר, הוא נפגש עם שר האוצר משה כחלון ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, בניסיון לייצר מתווה מוסכם על שני הצדדים. "אין זה סוד שעדיין לא הושגה הסכמה בין הסתדרות המורים למשרד האוצר ולכן גיבשתי מתווה המעריך את עבודתם המסורה של המורות והמורים בישראל ומחייב לאור זאת שיקבלו על כך את שכרם וביחד עם התפיסה שחודש יולי הכרחי הן למהלך החינוכי והן למהלך המשק כולו", הוסיף פרץ.

כמעט שבוע חלף ללא התייחסות מצד השר למתקפה נגד הסתדרות המורים בגין סירובה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לוותר על ימי חופש נוספים בחודשי הקיץ ולייצר שגרת לימודים מלאה בחודש יולי. אמש הודיע מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בוועדת החינוך בכנסת, שנכון לרגע זה המשרד לא יבקש מהמורים לעבוד מעבר לתשעה ימים ביולי, כפי שסוכם בהסכם האחרון מול האוצר לפני היציאה לחופשת הפסח. "אי-אפשר לשחרר את ההורים לעבוד בלי מסגרת נאותה לילדים, אבל זה לא אומר שהמורים הם בייביסיטר", אמר ראש הוועדה חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), שיחד עם חברי כנסת נוספים מתח ביקורת על התנהלות האוצר בימים האחרונים. "גם במשבר הזה, כמו במשברים קודמים, יש ניסיון של האוצר להפוך את המורים לאשמים", טען הורוביץ. בן דוד טענה שמורים רבים יסכימו לעבוד בבתי הספר של החופש הגדול אבל רק כל עוד האחריות על תקצוב התוכניות תבוא מהאוצר. "למשרד האוצר יש תקציב", אמרה בן דוד, "לכל גוף יש חוזה העסקה, גם למורים. בהעסקה השנתית יש להם את הזכויות שלהם בנושא החופשות; אנחנו לא הולכים לקבל שכר על תשעה ימים ולא על ארבעה ימים בפסח שכבר נתנו".

בינתיים לא פורסם מתווה התשלום הסופי למורים על הלמידה מרחוק, בעוד באוצר דוחפים לתוכנית תשלומים שתפחית מחצית מהשכר של המורים על ימי הלמידה מרחוק, שר החינוך כתב באגרת שהדיון בנושא עדיין נמשך. "גם באוצר מבינים שעל הלמידה מרחוק מגיע שכר, והדיון כרגע הוא מה אחוז השכר שמגיע עבור הלמידה מרחוק, ואנחנו פועלים להגיע להסכמה בהקדם".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website