שר הכלכלה עמיר פרץ: “כוחם של בעלי עמדות כלכליות קיצוניות קטן יותר בקואליציה הנוכחית”

שרי הממשלה החדשה נכנסו היום (שני) לתפקידם. במרבית המשרדים נערכו טקסי חילופי שרים, בו הציגו השרים את ה’אני מאמין’ שלהם.

שר האוצר החדש ישראל כ"ץ (הליכוד) אמר בטקס כניסתו לתפקיד: "המשרד הזה הוא משרד המשרדים. הציבור באחריותנו על כל גווניו. נעשה הכל כדי להקל על הציבור. זאת תהיה ממשלה חזקה מבחינת היכולת שלה להחליט, ואני בהחלט מדבר על כלכלה בסימן אחדות. לא יהיו בה גוונים או חשיבה מפלגתית, אלא הצעדים שנחליט עליהם יצטרכו לכלול את כל חלקי הציבור. כלכלה שתתניע את המשק אחרי כל מה שקרה". כ"ץ הודה לשר הקודם משה כחלון: "על תרומתך ועל מה שעשית במשרד הזה, טיפלת בציבורים שלא טיפלו בהם קודם".

שר הכלכלה החדש, עמיר פרץ (העבודה) אמר בטקס כניסתו לתפקיד: "התפקיד שלי הוא לעשות הכל כדי שכל ישראלי יידע שהוא לא לבד ושהמדינה תעמוד לצידו. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית. כלכלה בה כל אזרח יידע שיש תכניות ברורות וישימות עם אופק כלכלי עבורו ועבור משפחתו. כלכלה שמתמודדת עם משבר ומתקנת עיוותים של שנים רבות: ביחס לעצמאיים, בדאגה לשכירים, ובחיזוק השקעה במפעלים ובתוצרת הארץ."
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

פרץ הוסיף כי בממשלת האחדות שהוקמה "כוחם של הגורמים שהחזיקו בעמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות הקודמות קטן יותר בקואליציה הנוכחית, וזה נותן לנו סיכוי גדול יותר לקדם את תפיסת הכלכלה האנושית. כלכלה שבה הזכות להתפרנס בכבוד, לחיות בכבוד ולהזדקן בכבוד, היא הבסיס שלנו, כחברה ישראלית, בסיס לסולידריות ולערבות הדדית בהן אהבנו פעם להתהדר. הגיע הזמן להשיבן – לא רק את הביטויים הנשגבים, גם את התוכן מאחוריהם."

שר הבריאות החדש, יולי אדלשטיין (הליכוד) אמר עם כניסתו לתפקיד כי ידרוש תוספת תקציבית למערכת הבריאות: "אלחם על כך שמערכת הבריאות תתייצב במקום הראשון בחלוקת העוגה התקציבית". הוא אמר כי "מערכת הבריאות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל. הביטחון הבריאותי נמצא בקו אחד עם הביטחון הלאומי שלנו. ישראל מובילה בהתמודדות עם הטרור, עם הסייבר ועוד; ישראל גם תוביל בהתמודדות עם נגיף הקורונה. יש את כל הנתונים שנוכל להוביל ברפואה. המוח הישראלי עובד שעות נוספות, ובכוונתי להשקיע את כל המשאבים להיערך נכון לגל קורונה שני אם יבוא. אם נעשה את הדבר הנכון – גם אם לא יהיה גל שני, ההשקעה לא תרד לטמיון אלא תביא לשיפור מערכת הבריאות."

אדלשטיין הודה לעובדי מערכת הבריאות: "עמדתם בחזית של מלחמה נגד ייצור בלתי נראה אבל מסוכן פי כמה מאויבים ידועים. ללא מורא, נלחמתם למען כלל אזרחי ישראל. אתם לוחמי הבריאות שלנו, לוחמים לכל דבר. כעת מוטלת עלינו חובת ההוכחה, שנדע לתגמל אתכם על עבודתכם המסורה והקדושה."

שר העבודה והרווחה החדש, איציק שמולי (העבודה) אמר בטקס חילופי השרים: "עלינו להיחלץ ממשבר הקורונה כחברה סולידרית אחת ולא רק כאוסף של יחידים ששורדים. עבורנו במשרד וביחידותיו המשימה תהיה קשה ומאתגרת עוד יותר מתמיד. ישראלים רבים שחווים מצוקה, בדידות או מחסור נושאים עיניהם אל הבית הזה. כולנו נשרתם בנאמנות ובמקצועיות. הבית הזה יהיה פתוח לכולם – אוזנו תִטה לזקן ולטף – ידו תהיה מושטת לכל אדם". שמולי שיבח את עובדי המשרד על תפקודם במהלך משבר הקורונה ואמר: "הסתכלתי עליכם בהשתאות רבה בשבועות האחרונים- חבורה מופלאה וחרוצה, שפעלה תחת נסיבות בלתי אפשריות … אזרחי ישראל זקוקים לנו יותר מתמיד כדי שנוכל להשטיח גם את העקומה החברתית של הקורונה".

שר המשפטים החדש, אבי ניסנקורן (כחול לבן) פנה בטקס חילופי השרים לעובדי משרד המשפטים ואמר "אני ניצב כאן היום כדי להתחייב בפניכם – שמעתה אני אהיה החומה שלכם. אתם תקבלו את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות, ללא מורא ובגאווה גדולה". ניסנקורן הוסיף כי "חשוב לזכור: כמו כל מערכת, גם מערכת אכיפת החוק לא חפה מטעויות. ביקורת מקצועית ועניינית על מערכת המשפט אינה רק לגיטימית – היא הכרחית. ביקורת ציבורית על החלטותיה של הרשות השופטת – היא חלק חשוב מהדמוקרטיה שלנו. אבל ביקורת אינה תו הכשר לדה לגיטימיציה."

עוד אמר ניסנקורן כי "תפקידו של משרד המשפטים אינו רק להבטיח עשיית צדק במשפט. מבחינתי, בכוחנו וחובתנו לקדם גם מטרות חברתיות ובמרכזן שוויון זכויות והזדמנויות לכל אדם באשר הוא אדם".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website