תנופה תעסוקתית וצמצום פערים: המעסיקים וההסתדרות בדרך להסכם ענפי אזורי

המעסיקים וההסתדרות פועלים יחד להסדרת תנאי התעסוקה בענפי המסחר והשירותים בצפון הארץ בהסכם ענפי לשם חיזוק הכלכלה באזור. בשבוע שעבר נערכה פגישה בין נשיא לשכת המסחר באזור חיפה והצפון, דוד קסטל, לבין יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר טל ויו"ר מרחב חיפה בהסתדרות, משה מזרחי, בכדי לדון בפרטי ההסכם המתגבש.

אני חושב שהנכס העיקרי של כל מעסיק זה העובדים שלו, ולכן אני גם בעד עבודה מאורגנת. אני מאמין שגם המעסיקים ירוויחו מהעניין

"המטרה שלנו היא לחזק ולפתח את הכלכלה בצפון", אמר קסטל ל’דבר’. "חשבתי שאחד הכלים המשמעותיים לכך הוא שילוב ידיים בין העובדים והמעסיקים באמצעות הסכם קיבוצי וצו הרחבה. יחד נוכל לפעול מול מקבלי ההחלטות ולדרוש הפניה של משאבים לטובת הפריפריה. אני חושב שההסתדרות יכולה לתת גם עזרה ומנוף פוליטי ולהלחם עבורנו, המעסיקים בצפון. לכן פניתי ליו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, משה מזרחי וליו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל".

"אני חושב שהנכס העיקרי של כל מעסיק זה העובדים שלו, ולכן אני גם בעד עבודה מאורגנת", הוסיף. "אני מאמין שגם המעסיקים ירוויחו מהעניין. יש מעסיקים שאולי לא מבינים את המשמעות – אבל אני אומר שכדי לקדם את הכלכלה בצפון הכל מתחיל ונגמר בכלכלה – אם יש כלכלה חזקה, אנחנו נפרח. השכר הממוצע בצפון היום נמוך משמעותית מבמרכז הארץ, האבטלה כפולה עוד מלפני משבר הקורונה, ומספר העובדים שמשתכרים מתחת למינימום הוא כפול – וזה חייב להשתנות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

"בסופו של דבר", הסביר קסטל, "אם אתה מעלה את השכר – אתה מעלה באופן ישיר גם את רמת הצריכה. וכך אתה נותן פרנסה לעוד מעסיקים ולעוד עובדים. אתה עוצר את ההגירה השלילית. מעלה את רמת החיים ואת החינוך באזור".

פגישה בין יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל לבין מר דוד קסטל, נשיא לשכת התעשייה והמסחר מרחב חיפה והצפון (צילום: דוברות ההסתדרות)

"המטרה שלנו היא להחיל הסכם ענפי אזורי וצו הרחבה שיחולו על רבבות עובדים, רבים מהם מהחברה הערבית", אמר ל’דבר’ יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל ברטל. "אנחנו מקווים לתת להם זכויות עדיפות על אלו שיש להם כיום, ולפעול כדי שיכירו את הזכויות שלהם. בעזרת שיפור זכויות העובדים נביא לשביעות רצון גדולה יותר, כוח קניה גדול יותר ורמת תעסוקה גבוהה יותר. זה ייתן תנופה תעסוקתית לאזור הצפון ויצמצם את הפערים מול אזור המרכז שבו כבר יש הסכם דומה".

בפגישה נכחו גם מנכ"ל לשכת המסחר חיפה והצפון, רו"ח שמוליק וטנשטיין וראש חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף, ראובן פרי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website