12 אלף עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים ישבתו ביום ד’

עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים ישבתו ביום רביעי בעקבות פיצוץ במשא ומתן בין האוצר לוועד העובדים לאחר חודשים של ניסיונות למצוא פתרון למשבר. יו"ר ועד העובדים אלי בדש מסר כי "חודשים של ניסיונות הידברות עם משרד האוצר בחסות בית הדין לעבודה לא צלחו. העובדים קורסים, החולים נפגעים ופקידי האוצר בשלהם. אנחנו העובדים השקופים של מערכת הבריאות, אבל בלעדינו היא לא קיימת״.

ועד עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים (מנמ״ש) הכריזו על סכסוך עבודה לפני ארבעה חודשים במטרה להיאבק על תנאי ההסעסקה של 12,000 העובדים, ובדרישה להקטנת העומסים בבתי החולים. הוועד הסכים לעכב את השביתה ולנסות למצות את המו״מ עם האוצר בחסות בית הדין, כדי להגיע לפתרון. בחודשים האחרונים נפגשו נציגי ועד מנהל ומשק, ההסתדרות, פקידי האוצר, ומשרד הבריאות במטרה לגשר על הפערים, אך לא נמצא כל פתרון.

העובדים נאבקים בכדי לגרום לאוצר לאשר לראשונה בישראל מפתח תקינה לבתי חולים. חלק מבתי החולים הכפילו את גודלם ואת מספר המיטות אבל לא הוסיפו אפילו עובד אחד ממנהל ומשק. העומסים בבתי החולים הממשלתיים רק הולכים וגדלים הן בשטחים והן במספר המטופלים. במקביל, היקפי הפעילות המקצועית הנדרשת מהעובדים הולכת וגדלה, נוספו תפקידים רבים, בכל בתי חולים קיימת תקינה מעודכנת לרופאים ואחיות, אך לצד כל זאת מעולם לא נקבעו תקנים לעובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים.

דרישה נוספת של עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים היא השוואת שכרם  לעובדים המקבילים בקופות החולים כפי שנקבע על ידי ועדת פדה לפני למעלה מ-30 שנה ועדיין לא יושמה. משמעות ההשוואה היא העלאה שכר ממוצעת של 15%-10%.

"האוצר נשאר מבוצר בעמדותיו ולא מוכן לראות את המצב האבסורדי בו נמצאים עובדי המנהל והמשק בבתי החולים כבר שנים רבות. לאחר לא מעט מפגשים בין כל הגורמים אנחנו מבינים שאין לנו ברירה אלה להשבית את הפעילות שלנו בבתי החולים״, אמר בדש, "האוצר לא מוכן לדון בנושא התקינה, לא מוכן לעמוד בהתחייבויותיו להשוות שכר לתנאים של עובדי הכללית, ולא לעדכן את התפקידים הנדרשים בבית החולים. המענה שלהם לדרישות שלנו היה יותר ממגוחך. יצאנו לפני כמה חודשים למאבק לאחר עשרות שנים של סחבת. גם מערכת המשפט הבינה שאין היא יכולה להגביל אותנו מלרדוף אחר זכויותינו, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להישאר שקופים ועל כן אנחנו מודיעים כאן על השבתת בתי החולים ב-9.1.19."

השביתה תכלול 30 מרכזים רפואיים: כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש, בתי החולים לשיקום וגריאטריה. במסגרת השביתה לא יתקיימו שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח, כוח עזר ועוד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website