215 מיליון דולר פיצויים הוצעו למתעמלות שהוטרדו ע”י רופא נבחרת ארה”ב

איגוד התעמלות האמריקאי העביר הצעה של פיצויים בסך 215 מיליון דולר למתעמלות אשר נפגעו מינית ע"י רופא הנבחרת הלאומית ד"ר לארי נאסר. האיגוד מציע את הפיצויים, אשר יחולקו בין נפגעות התקיפות המיניות שבוצעו ע"י נאסר במהלך יותר מ-20 שנה כרופא הראשי בנבחרת ארה"ב.

לאחר הרשעת נאסר, הוגשו ברחבי בתי המשפט בארה"ב כ-100 תביעות המייצגות כ-350 ספורטאיות כנגד איגוד התעמלות הקרקע האמריקאי, באשמת אי פיקוח והעלמת עין ממעשיו של רופא הנבחרת. בעקבות התביעות החליט איגוד ההתעמלות האמריקאית להודיע בדצמבר 2018 על פשיטת רגל.

לקראת תחרויות אולימפיאדת טוקיו 2020 האיגוד מנסה לחזור לפעילות רגילה. כחלק מניסיון להסדיר את החובות שלו, הציע איגוד ההתעמלות הקרקע הסכם פשרה עם הספורטאיות שתבעו אותו. כעת מתנהלים דיונים של הספורטאיות האם לקבל את הסכם הפשרה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לפי המתווה שהוצע, ההתאחדות תעביר את 215 מיליון דולר לקרן נאמנות, מערכת המשפט תחליט על אופן החלוקה וימונה נאמן שיחלק את הכסף בין הנפגעות. העברת הכספים של האיגוד התעמלות האמריקאי לא יתבצע מתקציבי הוועדים האולימפיים והפרא-לימפים של ארה"ב, ולא ברור מאיפה סכום הכסף הגדול הגיע.

אם הספורטאיות יסכימו להסכם הפשרה, הכסף שאותו יקבלו יתווסף לסכום 500 מיליון הדולר אותו כבר העבירה אוניברסיטת מישיגן סטייט בא עבד נאסר במקביל לנבחרת ארה"ב. למרות שסכום של 700 מיליון דולר בוא סכום חסר תקדים בפיצוים בספורט העולמי, הסכום שיחולקו בין יותר מ-350 ספורטאיות אינו גבוה במיוחד ובוודאי לא משקף את חומרת הפגיעה.

לצד תשלום הפיצויים והחזרה מפשיטת הרגל, נדרש איגוד ההתעמלות האמריקאי ביחד עם שאר גופי הספורט בארה"ב לבחון מחדש את אופן העבודה של הצוות המקצועי שלהם, כדי למנוע חזרה של אירועים מסוג זה בעתיד. הספורט העולמי חייב להציב את ביטחונם הגופני, הנפשי והמיני של הספורטאיות והספורטאים הוא מעל כל הישג או מדליה אולימפית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website