6 דברים שמונעים אכילה נבונה – “זה יקר לאכול בריא” – חלק ששי ואחרון בסדרה

אנחנו מספרים לעצמנו הרבה סיפורים שמונעים מאיתנו לאכול בצורה "נבונה". בסדרה הזאת אחשוף אותם לאור-יום, כדי לעזור לכם לזהות אותם ולהתגבר עליהם.

הפעם נדבר על האמונה המוטעית "לאכול בריא זה יקר יותר".

כשאני עוצרת בתחנת דלק ורואה "קפה ומאפה 10 שקלים"  זה מכעיס אותי. למה קפה וסלט קטן ולא-טעים עולה 40 שקלים מינימום, וקפה ומאפה עשרה? זה במקרה שיש מזל ומוכרים סלט בתחנת דלק. פעמים רבות יש רק סנדוו’יצים עם לחם לא בריא, וג’אנק פוד. זה לא פייר.

נכון, כשקונים אוכל מוכן, המחירים לאוכל בריא ומזין יקרים יותר מאוכל מתועש, אבל זו אשליה לחשוב שמי שאוכל רק בריא מוציא בסוף החודש יותר ממי שלא מקפיד. ההיפך הוא הנכון. הסיבה היא, שאמנם המחיר של כל פריט בריא גבוה יותר, אבל מי שאוכל בריא נמנע מקניות אימפולסיביות. כל המצבים המוכרים של "אקנה רק …",   או "וואו, אני חייבת לנסות את הטעם החדש הזה…" , או קניות של "בא לי" כבר יוצאים מסדר היום.

מי שאוכל רק בריא לרוב ייקח אוכל מהבית, שעולה פחות מלקנות בחוץ. מי שאוכל בריא, ממלא דלק בתחנה ונוסע, בלי להיכנס לחנות "לראות מה יש",  כי ממילא אין שם מה לקנות. מי שאוכל רק "אוכל אמיתי" (אוכל שאינו מתועש, בלי סוכרים, בלי קמחים לבנים ועמילנים), מחיר האוכל יקר יותר, אבל בשורה התחתונה הוא מוציא פחות.

מה שכן, "time is money" – זמן שווה כסף. צריכים להיות מוכנים להשקיע באוכל מחשבה, זמן והכנה כדי לשים את הבריאות ואת עצמכם במקום הראשון.

לא מאמינים? תנסו חודש–חודשיים ותגידו איך היה.

באהבה,

ציפי

אחות מוסמכת, מומחית להתמכרות לסוכר, עורכת סדנאות קבוצתיות ותכניות ליווי אישי וזוגי.

מייסדת "ציפי ליבנה – משקל בריא וראש חופשי"

Leave a Reply

Name *
Email *
Website