70% מהשכר: מתגבש מתווה שיסייע ל-5,000 מאבטחי מוסדות החינוך בתקופת הסגר

משרד האוצר והמשרד לביטחון פנים מגבשים בימים אלו מתווה להסדרת התעסוקה של כ-5,000 מאבטחי מוסדות החינוך בתקופת הסגר, כך נודע לדבר העובדים. על פי המתווה מאבטחי מוסדות החינוך יקבלו שכר מלא עבור ימים בהם מוסדות החינוך היו פתוחים. בימים בהם מוסדות החינוך היו סגורים יקבלו המאבטחים 70% מהשכר. בשלב זה, טרם גובשו הפרטים המלאים של ההסדר, אולם במשרד האוצר הבהירו כי לא יהיה תשלום כפול של שכר ודמי אבטלה לעובדים שהוצאו לחל"ת.

יו"ר איגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד בהסתדרות, יוסי ברבי, פנה בנדון לשרי האוצר וביטחון הפנים כבר בתחילת החודש בהקשר של מאבטחים ברשויות האדומות בהן הושבתו הלימודים, ודרש כי ככל שמאבטחים לא יוכלו להיות משובצים במוסדות החינוך – ישובצו במתקני הרשות המקומית או במשימות אבטחה אחרות עד לחזרתם לפעילות – וזאת על מנת להבטיח את הרצף התעסוקתי של העובדים.

"דרשנו למצוא לעובדים עבודה חלופית בשלטון המקומי", אמר ברבי ל’דבר’. "בכל רשות בתקופה הזו ישנן משימות של אכיפה: ממגרשי המשחקים ועד לאכיפת הסגר או סיוע לשיטור הקהילתי. אפשר לשלב בכך את מאבטחי מוסדות החינוך". עוד הדגיש ברבי, כי במסגרת מתווה ההעסקה הרצופה שחתמו ההסתדרות והאוצר ביולי 2016, עובדי מערך האבטחה מקבלים שכרם בחודשי הקיץ על פי חישוב השכר הממוצע בעשרת החודשים הקודמים. "לכן, לא להעסיק אותם בתקופה הזו יפגע בהם גם בתקופת הקיץ". לקריאה זו הצטרף גם מרכז השלטון המקומי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website